Friday 2 January 2015

Malam pertama

Salam sahabat maya sekalian..

Tajuk gempak kali ni eh! sebenarnya tidak ada kena mengena dengan sesiapa! Malam pertama yang saya maksud kan adalah malam pertama di tahun 2015 ini. itu sahaja..

ketika saya menulis entry ini saya masih belum tidur kala jam menunjukkan 2.00 pagi.. masih berbaki pembetulan yang belum di buat untuk tesis saya. Lelah memikirkan kena menghantarnya sebelum ahad ini.. tapi lelah juga jika tidak beriklan tentang SHAKLEE!.

saya sukakan bisnes saya.. dalam masa sama saya ingin menggapai impian agar suatu hari nanti akan bergelar dr norlida ali. begitu besar harapan..seiring dengan begitu besar cabaran dan dugaan yang perlu saya hadapi..

saya pernah balik jam 1 pagi turun dari keretapi ketika tinggal di batu gajah dahulu semata-mata menghadiri kelas yang habis jam 11 mlm.. ketika itu anak saya rayyan masih kecil.. belum pun setahun umurnya.. kini anak saya telah berusia 4 tahun lebih.. saya masih belum menyempurnakan pengajian saya.. kadang-kadang timbul rasa menyesal kerana menukar mode program dari kerja kursus ke mixmode.. tapi semuanya sudah tersurat.. 

kata-kata panel penilai semasa sesi pra viva baru ni menusuk ke kalbu saya.. mereka kata jika saya membuat kerjakursus.. kertas projek saya done! takde pertikaian! tapi di sebab kan saya mengambil mod campuran.. segalanya perlu di detail kan lagi.. aduhai.. ni baru master! kalau Phd nanti bagaimana? sesekali rasa putus asa.. takmau dah menyambung pengajian lepas nih.. tapi.. keazaman untuk melangkah setapak je lagi masih ada berbaki di sanubari saya..

saya suka yang membaca entry saya mengambil semangat dan keazaman saya.. tetapi kalin perlu lebih nekad dari saya kerana waktu saya ambil untuk menghabiskan tesis selama 5 semester agak lama.. sungguhpun begitu saya tetap bangga dengan diri sendiri.. kerana saya bekerja..bekerluarga..tanggung semua perbelanjaan sendiri!

ok lah.. semangat kena membara selalu.. seperti semangat malam pertama!

No comments:

Post a Comment