Gadget

This content isn't available over encrypted connections yet.

Monday, 2 February 2015

sakit sangat sampai tak boleh bangun

assalamualaikum dan selamat sejahtera rakan maya sekalian. kali ni saya nak kongsikan pengalaman saya yang saya rasakan paling ngeri yang saya alami sepanjang hidup saya.. perkara ni jadi pada tahun 2010 ketika saya mengandungkan anak kedua saya. ketika itu saya tiba-tiba jadi cremp sebelah badan dari pinggang hingga ke kaki! bayangkan keadaan saya ketika itu. tumit rasa rasa pada awalnya.. membawa kepada rasa kebas  dari pinggang dan kemudian jadi kejang! sakit sendi sebelah kanan sahaja!

bayangkan masa tu saya mengandung 6 bulan lebih.. anak dalam kandungan pulak menendang-nendang seolah-olah merasa sakit sama seperti yang saya alami. sungguh ngeri bila saya mengenangkan semula. waktu itu malam.. suami taktau nak buat macamana. lalu teringat panggil ambulan sebab suami sendiri tak larat nak angkat badan saya yang dah mencecah 85kg ketika itu!

ketika ambulan datang .. dia bawa alat nak angkat tu.. tapi sayangnya pintu pulak tak muat nak guna alat tu bawa masuk.. bayangkan lah betapa kalutnya suami saya ketika itu. tapi tiba-tiba pembantu perubatan yang datang tu dapat idea. katanya angkat saya dengan alas tilam tu sekali..! so mereka berempat termasuk suami saya mengangtkat saya dengan alas tilam terus ke dlam ambulan!

sampai di kecemasan.. saya masih tak hilang kebas dan rasa sakit yang keterlaluan tu membuatkan saya mengalami contraction awal.. sangat takut dan stress ketika itu. doktor telah memberikan suntikan yang paling sakit dalam duni iaitu 'dexsa' (kalau tak silap saya sebutan nya deksa) untuk matasngkan paru-paru baby. masa tu rasa sayu .. rasa marah .. dan macam-macam rasa lagi muncul dalam diri.. takutnya mikir anak dalam perut ... kot terpaksa lahir awal..

tapi alhamdulillah.. selepas dua jam dan pelbagai jenis ubat di suntuk pada saya.. rasa cremp tu beransur hilang... namun rasa kebas pada kaki sebelah kanan tidak hilang sepenuhnya. 

sehinggalah saya bersalin.. sehinnga tahun 2014.. saya mengalami kebas dan sengal sebelah kanan yang ketara. tapi.. keadaan beransur baik apabila saya mengamalkan set sendi dari shaklee. sangat membantu jadikan kebas saya makin beransur hilang dan saya tidak lagi mengalami masalah sakit tumit dan lenguh kaki yang teruk bila bangun awal pagi..

jadi.. pada sesiapa yang pernah rasa sakit sendi atau kebas pada sendi yang keterlaluan.. bolehlah cuba set sendi ini sendiri.. saya adalah pengedar shaklee daerah balik pulau dan sekitarnya.. so saya boleh hantar keperluan anda hingga ke depan pintu rumah!

jangan segan-segan untuk contact saya di 012 5656085



set sendi SHAKLEE

Sunday, 1 February 2015

DUNIA VITAMIN NELLY'S DAN FAMILI: berfikir di luar kotak

http://dunianelly.blogspot.com/2014/08/sihat-sendi-dengan-ajht.html

DUNIA VITAMIN NELLY'S DAN FAMILI: sakit tumit lawan sup ketam..

DUNIA VITAMIN NELLY'S DAN FAMILI: sakit tumit lawan sup ketam..

sakit tumit lawan sup ketam..

assalamualaikum sahabat maya sekalian.. bertemu lagi kita di alam maya yang serba canggih ini di bulan febuari yang baru memulakan langkahnya hari ni.

hari ni saya ingin kongsikan pengalaman dan kepakaran jugak! tentang masakan kegemaran anak saya.. iaitu sup ketam! anak saya sangat suka sup ketam.. kalau hari-hari pun takpe katanya. walaupun makan ketam iaitu makanan laut di katakan tinggi urik asid tapi tetap jadi pilihan aku juga! sebab aku dah ada makanan lain yang boleh mengenepikan rasa sakit tumit bila makan seafood banyak.

cara buatnya untuk hidangan anak-anak tak perlu rencah yang terlalu  banyak kerana akhirnya yang di makan cuma isi ketam je! sayur ke bahan penumis ke semuanya takkan di makan.. malah di pilih dan di buangkan!

bahan yang aku gunakan senang je..ikut keperluan 6 ekor ketam ye

dua sudu serbuk ayam
tiga batang serai
tiga ulas bawang putih
dua biji telur
garam secukup rasa

langkahnya;
ketuk serai dan bawang putih
tumiskan dalam minyak yang sedikit
tumis sampai naik bau serai
masukkan air secukupnya
masukkan ketam
tunggu sehingga menggelegak
masukkan telur - (jgn pukul)
dan.....

SIAP!!


sup ketam power utk rania





 sape yang sakit lutut dan sakit tumit lepas makan sup ni boleh PM saya untuk langkah penyelesaian!

pm 0125656085

saya pengedar suplimen sakit tumit dan sakit lutut area balik pulau dan bayan lepas!