Monday 22 September 2014

jom rawat sendi sendiri

 Salam sahabat maya sekalian..

pernah atau tidak korang merasakan penyebab paling malas nak bangun pagi adalah kerana ketidak selesaan kaki.. bila sedar je pagi.. buka mata.. nak bagun.. rasa bercinta... maknanya malas.. sebab teringat ni kang bergerak sikit je kaki rasa semut-semut orang kata.. kalau lebih parah rasa simpul mengkarung yang datang.

pernah? pernah?

haaaa.. kalau pernah.. meh sini aku kongsikan pengalaman aku sendiri yang menghadapi situasi ini.. setiap kali bangun pagi perkara paling malas muncul di kepala ni.. ala.. mesti sakit tumit ni nanti bila pijak lantai pagi-pagi ni..nak mengeliat sat lagi kang simpul mengkarung pulak yang datang.. simpul mengkarung tu ada yang panggil krem.. tu bahasa paling mudah..

ada orang kata sebab semua ni terjadi berpunca dari sikap aku yang suka minum ais.. aku ni kalau dengan ais bukan lagi minum tapi ketul ais tu boleh jadi biskut pada aku! tu sebab aku suka beli ais ketul yang kecik-kecik tu sebab rangup! hahaha! korang tak percaya korang boleh cuba!

sambung balik pasal sakit sendi tadi.. selepas aku mula makan dua suplimen ni .. semua masalah tu semakin hilang.. jadi.. logik ke sebab ais semua kesakitan tu aku dapat? sedangkan lepas ambik suplimen ni pun aku bedal ais macam biasa je! (dalam entry ni aku ceritakan satu je suplimen dulu.. supaya korang follow lagi)

dalam shaklee suplimen untuk sendi di panggil advance joint health tablet.. atau singkatnya AJHT.. kandungan  Ekstrak Boswellia di dalamnya memberi extra keselesaan sendi dengan menghalang pembentukan bahan kimia yang menyerang tulang rawan. Ia juga anti-radang yang semulajadi. tu sebab keselesaan kaki amat terasa bila aku memulakan pengambilan AJHT ni. 

dalam masa sama kandungan ekstrak jagung merupakan sumber kepada glukosamina (bahan binaan utama bagi membina tulang rawn dan melincirkan sendi). so apabila berfungsi melincirkan sendi.. takde la sendi rasa keras semacam je bila bangun pagi..dan akan menjadi krem bila bergerak secara tiba-tiba..
Seterusnya kandungan zink, tembaga, dan vitamin C yang terkandung dalam AJHT juga boleh memelihara tisu penyambung supaya sentiasa sihat. Kandungan ini jugalah yang membekalkan nutrien bagi menyokong kolagen dan tisu peyambung lain yang memberi kekuatan kepada struktur sendi.
so.. sehingga entry ini aku tulis masalah sendi aku memang hampir lenyap.. aku semakin lupa rasa krem kaki pagi-pagi.. makin lupa rasa sakit lutut bila berjalan naik tangga banyk!! 

lepas ni aku ceritakan tentang pasangan AJHT ni yang aku ambil sebagai pelengkap merawat sendi aku!

nak try? nak tau lebih lanjut?

meh la..


Silakan whatsapp 01135078334
Fb address norlyda ali
Page pakar nyata jelita
Wechat nelly020974
Instagram idaally

No comments:

Post a Comment