Gadget

This content isn't available over encrypted connections yet.

Monday, 30 June 2014

performance drink SHAKLEE

untuk tenaga yg berpanjgan mmg sesuai ambik minuman ni.. InsyaAllah selamat dan sihat!

dalam bulan puasa ni mmg elok sgt minum minuman tenaga ni!

minuman Performance Drink Shaklee ini diperlukan oleh setiap ahli keluarga anda yang tersayang. Sama ada suami, isteri mahu pun anak-anak anda yang riang dan aktif! Golongan yang sesuai dan memerlukan Performance Drink Shaklee termasuklah:
  1. Para ibu yang menyusukan anak
  2. Mereka yang mempunyai gaya hidup yang aktif dan aktif bersukan.
  3. Mereka yang berpuasa. Sesuai untuk sahur dan berbuka.
  4. Para pesakit yang menghidap gout.
  5. Mereka yang kurang minum air dan dehidrasi.
  6. Jika anda sering diserang sakit kepala atau migrain.
  7. Anak-anak yang demam.
  8. Mereka yang terasa nak diserang demam atau sedang demam.
  9.  Sebagai pengganti kepada minuman isotonik lain yang berkarbonat dan gula berlebihan

    performance drinks SAHKLEE

kenapa kita perlukan supliment??



Mari kita kaji sendiri eh!!

Berapa ramai yang benar-benar amalkan pemakanan seimbang. Makan buah sebelum buah 3-4 hidangan setiap hari tanpa gagal
   
Zaman sekarang ni pertanian tak macam dulu, organik..semula jadi.. Semua pun baja kimia bagai.
 
Orang zaman dulu tanam sayur belakang rumah, petik terus masak dan makan. Tahu tak berapa banyak vitamin yang hilang sebaik saja sayur/buah dipetik. Kemudian kalau biar beberapa jam sementara dibawa ke pasaraya, sementara nak dibeli, sementara nak dimasak. Agak-agak berapa peratus khasiat yang tinggal by the time sayur/buah masuk dalam perut kita.
 
Banyak khasiat hilang masa pemprosesan. Vitamin C contohnya adalah vitamin larut air. Waktu basuh kat sink tu banyak vitamin yang hilang. Kalau sayur tu masak sup, hilang dalam kuah. Vitamin C juga hilang apabila terdedah pada suhu 60 darjah celcius. So waktu masak tu banyak vitamin yang akan hilang dan rosak
   
Kehidupan zaman sekarang ni sangat stress dan kita perlukan lebih banyak vitamin/nutrient berbanding orang zaman dulu yang hidupnya kurang stress. Lebih-lebih lagi kalau orang yang duduk di bandar besar.

rasanya betul tak?? bg aku .. mmg betul la..

Sunday, 29 June 2014

Kenapa kita perlukan vit C



Membantu pembentukan kolagen iaitu sejenis protein yg menyusun tubuh manusia.

Vit C menjaga salur darah agar tidak mudah pecah, mencegah pengerasan salur darah, membantu proses metabolisme kolesterol iaitu pembentukan asid hempedu yang penting dalam proses pemecahan lemak.

Vitamin C berupaya mencantum bahan logam berat spt plumbum, raksa, arsenik dan lain-lain toksik menjadikan ianya tidak bahaya pada buah pinggang dan dapat dinyahkan drp badan dgn lebih mudah. Mereka yg MEROKOK patut menjadikan Vit C sbg kawan baik  coz ia dpt membersihkan darah dan mengelakkan buah pinggang anda drp mengalami kerosakan yg teruk.

Vitamin C juga berperanan dlm pengeluaran hormone anti-stress dan interferon (hormone fungsi imun).

Penyakit Skurvi adalah akibat kekurangan vitamin C. Sesiapa yg mengalami pendarahan dlm badan, lebam-lebam, gusi mudah berdarah, gigi mudah tercabut (goyang) dan luka lambat sembuh, pendarahan dlm otot dan sendi adalah disebabkan kekurangan vitamin C.

Kita digalakkan mengambil buah-buahan dan sayuran 5x sehari. Namun kekangan masa dan tekanan kehidupan masa kini menyebabkan vitamin C tidak dapat diserap oleh badan secara optimum dan lebih banyak keluar melalui AIR KENCING.

Mencantikkan kulit - Pengambilan Vitamin C setiap hari akan membantu anda mendapatkan kulit yg lebih cerah, melambatkan penuaan dan menyekat pembentukan pigmentasi iaitu penyebab utama jeragat.

Dos yg dicadangkan ialah 500mg sehari iaitu bersamaan 7 setengah biji oren...Mampu ke nk makan 7 biji oren tu???

puasa sambil bekerja.. ngajar lak tu.. cabaran

Hari ni pertaman ramadhan tahun ni..

ini tahun kedua ramadhan aku sambut di negeri pulau ini.. nak kata seronok sgt tak.. nak kata tak seronok pun tak.. biasa2 saje.. mknan mmg mewah kat sini.. nak ngan tidak je..

kalau ikut pengalaman tahun lepas.. akhir2 puasa mmg mkn luar je.. awal2 tu masih rajin memasak bagai.. tahun ni permulaan puasa.. aku berbuka sorang... suami keje.. perkara biasa sejak 9thn dulu..

tahun ni aku mula nak ajar rania puasa.. sebb dah 6th anak dara genit aku tu.. dgrnya dia mcm semangat jugak nak puasa..

rania ckp cikgu dah pesan.. jgn bawak makanan dan minuman ke sekolah.. aku nak tgk berjaya ke tak dia menjalani ibadah puasa

seronok bila tgk dia makin besar.. harap jadi anak yg berguna dan berjasa..

Saturday, 28 June 2014

Kesan diabetes.. kaitan VIVIX SHAKLEE

vivix ni dah masuk botol kedua aku mkn.. nampaknya mmg bnyk perubahan pada kompilasi diabetes.. kulit makin elok... bacaan makin turun..


sapa yg ada masalah sama meh try vivix SHAKLEE ni..


vivix shaklee atasi kompilasi kencing manis

 

penat...penat

Salam rakan alam maya..

dua hari tanpa entry.. sbnrnya aku penat.. penat dgn kerenah manusia.. mcm2.. alam pekerjaan sbg guru mmg mencabar skrg.. anak didik bkn lg mcm 10th dulu.. semua serba advance.. dari kelakuan hinga lah ke cara percakapan..

skrg ni aku lebih bnyk mendiamkan diri dari bertekak mengajak mereka utk minat belajar atau paling tak minat utk hidup dgn norma2 kehidupan sebenar.. kerana apa? kerana aku sendiri tak mau kesihatan yg semakin baik ni jadi buruk kembali..

rasanya mmg semua akui.. guru dulu bkn sama mcm guru skrg.. guru dulu lebih di hormati.. guru skrg silap ckp boleh di maki balik oleh pelajar..

kalau tak tahan hati mmg ramai yg mkn hati.. dan tak pelik la bila ada statistik mengatakan semakin ramai guru sakit mental!!

ok la.. kepenatan.. so .. jumpa pd entry akan dtg!!


baaii!!

Tuesday, 24 June 2014

Gusi berdarah?? Oohh! Tidaaaakkk!

Masa pergi checkup gigi pernah x doktor gigi kata korang bermasalah gusi? Ada beza tau masalah gigi dan masalah gusi.

Masalah gigi lebih tertumpu mcm gigi dah berlubang.. Gigi dah hampir reput. Atau ttg gigi kekal..ttg graham bongsu yg tumbuh x menentu letaknya.. Itu kalau pasal gigi..

Kalau pasal gusi lak.. Gusi bengkak.. Gusi berdarah.. Itu pasal gusi..

So.. Kalau korang pernah hadapi masalah gusi berdarah.. Sbnrnya keadaan tu terjadi krn kekurangan vit c..

Masalah gusi berdarah adalah antara gejala kekurangan pengambilan vit c... Sy ulang.. Vit c...

posted from Bloggeroid

Sunday, 22 June 2014

PENJAGAAN LUAR DAN DALAM.. dari SHAKLEE

Hari ni juga saya mengajak anda semua berkenalan dgn penjagaan luar dan dalam kecantikan. Sy telah mencubaanya.. anda bila lagi??


Penggunaan SHAKLEE mmg bnyk dah dalam kehidupan seharian sy.. bermula dgn supliment hinggalah pd penjagaan rambut dan muka. Jadi.. penerangan sy.. promosi sy adalah dari hati..sbb sy pengguna juga.!




Kalau ada berkenan jgn lupa cari saya ok!!!

OMEGA GUARD ..... SHAKLEE

Hari ni kita mulakan dgn maklumat OMEGA GUARD. Sumber dari pelbagai medium dan paling utama dari manual produk shaklee.



Omega-3 terdiri daripada EPA dan DHA. Terdapat pelbagai fungsi EPA dan pelbagai tugas DHA kepada tubuh badan kita.




Fungsi EPA
  • Mencegah kanser
  • Mencegah pembekuan darah
  • Mengawal kadar kolestrol yang berlebihan
  • Baik untuk pesakit jantung
  • Menghindar tekanan perasaan
  • Mencegah penyakit darah tinggi                

Tugas DHA
  • Mencegah asma
  • Meningkatkan daya seksual
  • Mencegah sakit kulit
  • Mengelakkan kanser payu dara
  • Mengelak kanser prostat
  • Menghindar daripada migrain, rasa kebas pada anggota badan
  • Mengelakkan rasa sejuk pada kaki dan tangan

Kebaikkannya....

Melindungi Jantung Anda*

Omega Guard Shaklee membekalkan asid lemak omega-3 yang berpotensi ultratulen dengan spektrum penuh bergred farmaseutikal.


Membantu Mengurangkan Risiko Penyakit Jantung
Pengambilan asid-asid lemak omega-3 seperti EPA dan DHA boleh mengurangkan risiko penyakit jantung koronari.

Paras asid lemak omega-3 yang tinggi dapat memperbaiki kesihatan kardiovaskular di samping membantu memelihara tekanan darah dan paras trigliserida yang normal.

Omega-3 dapat memelihara kesihatan otak, penglihatan dan fungsi-fungsi sendi.

Minyak Ikan Terbaik Di Dunia
Mengandungi satu rangkaian penuh 7 jenis asid lemak omega-3 semulajadi iaitu EPA, DHA, ALA dan lain-lain lagi. EPA menyihatkan jantung dan sendi anda manakala DHA pula penting bagi perkembangan dan fungsi otak.



Untuk Siapa?

Ibu Hamil
Membantu perkembangan otak bayi semasa dalam kandungan. Mengurangkan risiko bayi lahir pra-matang ataupun dikenali sebagai bayi tak cukup bulan. Mengurangkan risiko gila meroyan selepas melahirkan bayi. Mengawal kenaikan berat badan ibu semasa hamil..

Ibu Menyusu
Membekalkan khasiat untuk sistem imunisasi kepada anak dan membantu perkembangan otak juga. Membantu penurunan berat badan ibu tanpa jejas penghasilan susu dan kualiti susu

Kanak-kanak 
Pertumbuhan badan yang sihat dan juga untuk kesihatan otak. Sesuai untuk anak yang mudah jatuh sakit seperti batuk, selesema, asma. Memperkuat sistem imunisasi badan

Mereka yang mengalami masalah berat badan
Omega 3 meningkatkan hormon Leptine yang mengawal selera makan dan akan terasa kenyang lama.

Sering dilanda masalah kesihatan
Batuk berkahak, selesema berterusan ...Sakit-sakit sendi, kolestrol tinggi...Sakit Stroke

 

So.. sape2 berminat nak try.. atau dah makan nak tambah stok lagi.. boleh la berkenalan dgn sy!! hahahaa! tawaran istimewa menanti anda!

 pm/whatapp.. atau tinggal komen di sini.. sy akan melayan anda sehingga anda puashati dalam penggunaan supliment SHAKLEE ni..


Saturday, 21 June 2014

SHAKLEE lagi

Selamat membaca lagi ye..

Kisah pasal nak join ahli nih..

kiranya kalau korang join bawah group aku sekarang ni kisah pelik lg memelikkan sebelum ni korang takkan jumpa.. InsyaAllah.. leader2 yg ada dalam group aku ni sentiada membimbing secara PERCUMA!!

menarik tak? Keahlian boleh dapat percuma..dgn syarat beli brg nilai 600++
bimbingan dpt percuma.. dgn syarat korang mmg ikhlas nak buat shaklee ni biz korang...


kisah leader yg berjaya dapat puluhan ribu sebulan bkn kisah dongeng kalau korang ikuti perkembangan SHAKLEE ni secara dekat di hati.. secara menjadi ahli berdaftar dan serius nak buat..




Sering resdung??

set resdung SHAKLEE


Jika anda mempunyai masalah bersin pagi2.. sampai rasa nak terkeluar biji mata terbersin.. mari cuba amalkan pemakanan 3 serangkai supliment ini..


## Afalfa

## B Complex

## Vita C

Friday, 20 June 2014

PROMOSI VITAMIN E SHAKLEE

Bulan jun ni shaklee bagi promo vitamin E!! sgt2 lah menarik kerana vit E ni tinggi permintaannya.. aku mula diperkenalkan dengan vitamin ni sbg vitamin CINTA!!

kerana apa??

kerana...

VITAMIN E MENGIMBANGKAN HORMON, DAN MEMULIHKAN KEINGINAN SUAMI ISTERI, MEMULIHKAN & MENINGKATKAN LIBIDO

 so... mmg berbaloi lah kan pengambilannya.. di samping itu juga vit e ni membantu dari segi..

antioksidan yang mampu melindungi sel-sel daripada rosak.

boleh mencegah kanser dan penyakit kardiovaskular.
Vitamin E meningkatkan sistem imun badan dan menyokong
kesihatan jantung, otak, prostat, paru-paru & kolon.
VITAMIN E WANITA : IA MAMPU MENINGKATKAN KESERIAN
WAJAH & MENSTABILKAN HORMON
Vitamin E mencantikkan & melembapkan kulit
Vitamin E menghilangkan parut jerawat & dapat mengecutkan
jerawat yang baru nak naik.
Vitamin E memulihkan luka - kebakaran, pembedahan,
terjatuh, gigitan serangga dan sebagainya.
ibu yang bersalin secara caesarean sangat recommended
utk ambil vitamin e bagi memulihkan luka jahitan dalaman &
luaran.
Vitamin E mengurangkan strecthmark selepas bersalin.
vitamin E boleh disapukan di perut dan penggunaan yang
konsisten akan mengurangkan kesan regangan.
Vitamin E boleh dikeluarkan dari kapsulnya dan dijadikan masker apabila disapukan pada kulit bermasalah.
 haaaa!!!! bnyk sekali kegunaannya kan? so apa tunggu lagi!! jgn lepaskan peluang membeli pada promosi kali ini
 hubungi aku segera!! 

 
https://www.facebook.com/KoleksiNellys

vitamin E SHAKLEE