Sunday 29 June 2014

puasa sambil bekerja.. ngajar lak tu.. cabaran

Hari ni pertaman ramadhan tahun ni..

ini tahun kedua ramadhan aku sambut di negeri pulau ini.. nak kata seronok sgt tak.. nak kata tak seronok pun tak.. biasa2 saje.. mknan mmg mewah kat sini.. nak ngan tidak je..

kalau ikut pengalaman tahun lepas.. akhir2 puasa mmg mkn luar je.. awal2 tu masih rajin memasak bagai.. tahun ni permulaan puasa.. aku berbuka sorang... suami keje.. perkara biasa sejak 9thn dulu..

tahun ni aku mula nak ajar rania puasa.. sebb dah 6th anak dara genit aku tu.. dgrnya dia mcm semangat jugak nak puasa..

rania ckp cikgu dah pesan.. jgn bawak makanan dan minuman ke sekolah.. aku nak tgk berjaya ke tak dia menjalani ibadah puasa

seronok bila tgk dia makin besar.. harap jadi anak yg berguna dan berjasa..

No comments:

Post a Comment