Sunday 1 February 2015

sakit tumit lawan sup ketam..

assalamualaikum sahabat maya sekalian.. bertemu lagi kita di alam maya yang serba canggih ini di bulan febuari yang baru memulakan langkahnya hari ni.

hari ni saya ingin kongsikan pengalaman dan kepakaran jugak! tentang masakan kegemaran anak saya.. iaitu sup ketam! anak saya sangat suka sup ketam.. kalau hari-hari pun takpe katanya. walaupun makan ketam iaitu makanan laut di katakan tinggi urik asid tapi tetap jadi pilihan aku juga! sebab aku dah ada makanan lain yang boleh mengenepikan rasa sakit tumit bila makan seafood banyak.

cara buatnya untuk hidangan anak-anak tak perlu rencah yang terlalu  banyak kerana akhirnya yang di makan cuma isi ketam je! sayur ke bahan penumis ke semuanya takkan di makan.. malah di pilih dan di buangkan!

bahan yang aku gunakan senang je..ikut keperluan 6 ekor ketam ye

dua sudu serbuk ayam
tiga batang serai
tiga ulas bawang putih
dua biji telur
garam secukup rasa

langkahnya;
ketuk serai dan bawang putih
tumiskan dalam minyak yang sedikit
tumis sampai naik bau serai
masukkan air secukupnya
masukkan ketam
tunggu sehingga menggelegak
masukkan telur - (jgn pukul)
dan.....

SIAP!!


sup ketam power utk rania





 sape yang sakit lutut dan sakit tumit lepas makan sup ni boleh PM saya untuk langkah penyelesaian!

pm 0125656085

saya pengedar suplimen sakit tumit dan sakit lutut area balik pulau dan bayan lepas!

No comments:

Post a Comment