Tuesday 7 October 2014

SHAKLEE - ke arah kehidupan yang lebih sihat

salam sahabat sekalian.. semoga kita semua berada dalam keadaan yang terbaik. pertama kalinya aku ingin kongsikan bacaan ilmiah yang aku baca dari buletin shaklee. Shaklee ada jurnal sendiri kalau korang nak tau.. dan mungkin ada yang dah tau kan.. jadi sebagai pengguna tegar makanan tamabahan ini keyakinan aku bertambah bila tengok memang shaklee mempunyai penyelidikan saintifik dalam setiap apa yang mereka keluarkan.

kali ini aku kongsikan bacaan ilmiah yang telah aku alih bahasakan! harap dapat membantu sedikit ilmu kita semua. kefahaman aku yang minima ini aku terjemah untuk bacaan ringan tapi berguna untuk setiap pelawat blog aku ni.. dalam banyak faktor yang aku baca cara mencegah cancer .. aku jumpa faktor... pilihlah makanan tambahan dengan bijak! aku tidak mahu mengupas isu mencegah cancer kerana itu bukan kepakaran aku. aku hanya nak kongsikan kebaikan pemakanan tambahan yang aku amalkan.

so.. shaklee adalah merupakan antara jenama makanan tambahan yang sememangnya popular dan dah bertapak lama dalam pasaran makanan tambahan. sebagai pengguna aku rasa aku dah mengambil langkah bijak dalam pengambilan makanan tambahan. menurut kajian pengambilan makanan tambahan dapat melambatkan proses untuk kita terdedah kepada cancer yang pelbagai yang di sebabkan oleh pelbagai faktor.

sebagai contoh pengambilan vitamin c sangat membantu kita untuk tidak selalu dijangkiti demam dan selsema. alhamdulillah feedback yang aku terima dari kengkawan yang mengambil Vitamin C ni semuanya berpuashati. memang mereka dapat kesan yang positif setelah mengamalkannya secara konsisten. vitamin C biasa yang terdapat dalam pasaran adalah larut air.. sedangkan vitamin C shaklee mampu bertahan dalam badan selama 24 jam!

begitu juga pengambilan vitamin-vitamin lain. semuanya mempunyai fungsi khusus yang mendatangkan kebaikan kepada tubuh badan kita jika kita mengamalkannya secara konsisten. tiada jalan pintas untuk mendapatkan kesan yang optimum. jangan kita makan seminggu dua kemudian tidak nampak hasil yang kita inginkan.. kita dengan mudah menyalahkan produk yang kita makan tidak berkesan atau tidak baik. konsisten tu penting!!

so.. sesapa nak try shaklee.. jom


Norlida ali SID no 1076533
whatsapp 01135078334
Fb address norlyda ali
Page pakar nyata jelita
Wechat nelly020974
Instagram idaally



No comments:

Post a Comment