Saturday 3 October 2015

Setelah lima bulan berlalu....

Salam sahabat sekalian..

Rasanya bersawang dah blog kecil ini kerana tiadanya post baharu. Bukan kerana tiada idea. Tetapi lebih kepada kekangan masa untuk mengadap PC. Hendak update dengan h.set belum berapa mahir! Semoga rakan taulan dan stalker semua gembira membaca coretan saya yang berikutnya dan seterusnya ya!


Mulai coretan ini saya ingin biasakan gantinama diri SAYA bukan lagi AKU. Agar rasa mesra pada yang tidak pernah mengenali saya...

Mahu kongsikan apa ye?

Rasanya banyak yang telah berlaku sepanjang lima bulan ini. Pertama yang paling gembira saya telahpun menamatkan sesi pembelajaran sarjana saya! Saya sangat berterima kasih kepada penyelia saya iaitu Dr Ing Maizatul Hayati Mohamad Yatim. Seorang pensyarah yang sebaya saya.. dan telah mempunyai ijazah kedoktoran lebih 5 tahun lalu. Sangat memahami dan tidak pernah menyinggung perasaan saya sebagai student 'tua' ni!

Selepas ini  melangkah ke alam Phd... InsyaAllah.. Tapi buat masa ini saya mahu melapangkan sejenak fikiran yang sudah lama sarat dengan bahan yang berat kandungan ilmiahnya.


Bercerita tentang bisnes kecil saya pula... hmmm.. agak suam kerana kemahuan dan kehendak saya lebih kepada untuk menghabiskan sarjana saya. Tetapi tidaklah sampai saya langsung tidak memikirkanya. Saya telah membuat satu kesimpulan kenapa saya tidak boleh pergi jauh dalam biznes ini dalam masa yang singkat seperti beberapa orang master di atas saya. Saya tidak ada perancangan untuk berhenti kerja secara total! saya hanya merancang untuk ada bisnes yang berterusan tanpa target yang keras!

Sungguhpun begitu.. saya masih berharap saya akan terus ada momentum yang baik untuk meneruskan bisnes shaklee dan juga keinginan untuk penymabung pelajaran saya lagi.

doakan saya ye rakan taulan!

dalam masa sama .. jangan lupa.. saya pengedar sah shaklee..!!


Norlida ali SID no 1076533
Pengedar SHAKLEE area balik pulau dan sekitarnya
whatsapp 0125656085
Fb address norlyda ali
Page pakar nyata jelita
Wechat nelly020974
Instagram idaally



No comments:

Post a Comment