Monday 6 April 2015

Menjadi yang terbaik impian semua orang

Salam pagi isnin kepada sahabat maya sekalian..Meh kita berbicara soal rumah tanggan kali ni.. moga ada manafaat untuk kita bersama.. renung-renungkan lah..

Rasanya tiada siapa yang tidak pernah mengimpikan yang terbaik dalam kehidupan mereka.. begitu jugalah diri saya.. saya inginkan yang terbaik untuk diri dan keluarga saya. lantaran itu saya bertekad saya perlu berusaha kearah itu dengan lebih bersungguh lagi.

ada wanita yang terlalu berkira dalam soal rumah tangga sehingga akhirnya diri sendiri merana. konsep kerjasama langsung tidak di praktikkan. semuanya perlu mengikut kehendak dan keperluan naluri sendiri. memang suami wajib menyediakan segalanya untuk seorang isteri. tetapi di sinilah letaknya kerjasama dan sefahaman kita berkongsi hidup. kalau kita sentiasa hidup untuk mempertikaikan keperluan kita yang tidak pernah dapat di penuhi oleh suami..maka selagi itulah kita akan hidup dalam ketidak puasan hati..

bagi pendapat saya senang aje.. kita bekerja.. dengan izin suami. tidak salah jika kita pulak membantu meringankan segala bebanan hidup bersama, jika keperluan kita sendiri yang kita pertikaikan.. mengapa tidak kita memenuhinya sendiri dengan gaji yang kita ada..kerana dengan keizinan suami kita bekerja itu..

terlalu berkira menyebabkan hidup kita suami isteri pasti tidak aman. saya sendiri melihat ramai sahabat handai hidup penuh rasa tidak puashati bila suami tidak mampu melunaskan semua. segalanya menjadi ungkitan.. mula menyalahkan suami kerana tidak mematuhi ajaran agama. bagi saya bukan isu tidak patuh kepada arahan agama.. tetapi perlu ada kerjasama,..

itu pendapat saya.. anda tidak perlu bersetuju.. dan tidak perlu juga boikot saya!

seperti biasa walau apa isu yang saya bawa shaklee tetap saya war-war kan!

Norlida ali SID no 1076533
Pengedar SHAKLEE area balik pulau dan sekitarnya
whatsapp 0125656085
Fb address norlyda ali
Page pakar nyata jelita
Wechat nelly020974
Instagram idaally

No comments:

Post a Comment