Monday 12 October 2015

Doktor Nelly Ali!



Salam sahabat sekalian


Korang tau tak? Beberapa hari ni saya habiskan memblog walking.. pergi lawat blog-blog tersohor! Nampaknya semua blog yang tinggi rankingnya tu adalah blog anak dan tak pun baru jadi mak dara yang cun melecun!


Agak-agaknya bagi orang yang tak cun macamana ye nak tarik perhatian orang untuk datang melawat blog kita hampir setiap hari? Beribu-ribu pulak tu! Hmmm... Setelah berfikir seketika saya memutuskan.. berpijak pada bumi nyata.. jadi diri sendiri. Perbezaan umur dan target membina blog juga berbeza.


Sebenarnya saya sendiri tidak mensasarkan blog saya akan jadi popular. Cuma saya perlu ada blog kerana bisnes kecil saya yang bernama SHAKLEE! Sebelum saya join Shaklee rasanya ada dah dua ke tiga blog saya.. yang sudahnya bersawang je jadinya.. blog ini lah satu-satunya yang bertahan lebih setahun dan agak aktif walau adakala bersawang juga!


Saya terfikir satu cara  yang mungkin membolehkan orang terus berkunjung ke blog saya iaitu novel online. Secara tidak langsung saya mungkin boleh menjana pendapatan sendiri secara online! Saya memang minat menulis. Dari yang seringan-ringan bentuk penulisan sehinggalah kepada sepenunya ilmiah yang berat kepala untuk difahami!


InsyaAllah saya akan usahakan kelangsungan blog saya untuk sesuatu yang lebih berguna untuk saya dan untuk anda juga. Mana tahu kan? Dengan usaha saya dalam waktu terdekat ni saya mampu mengumpul dana untuk mendaftar sebagai pelajar lagi sekali bagi mendapatkan ijazah kedoktoran atau dalam bahasa mudahnya PHD pula?! Saya sangat berharap saya mampu untuk mendapat gelaran doctor di depan nama saya dalam masa beberapa tahun ni..InsyaAllah..

Doakan saya ye! 


No comments:

Post a Comment