Wednesday 18 March 2015

nak kurus ke nak gemuk? pilihan di tangan anda!

salam sejahtera rakan taulan sekalian! sekali lagi di harapkan kalian terus membaca dan suatu hari terbuka hati untuk menjadi pembeli! sapa tau kan? ok.. kali ni bicara tentang produk yang menjadi promosi bulan ini iaitu ESP.. rasanya bila sebut ESP shaklee banyak sumber lain dah kupas apakah dia ESP.. apa kandungan dan pelbagai penerangan laras sains yang ada.. tapi aku hanya nak buat santai-santai je.. bacaan umum. kalau korang nak yang ilmiah korang PM aku.. aku akan bagi yang memang ilmiah sungguh!

haaa.... ESP ni dah ada dalam rumah aku sejak MAC 2014.. time tu promosi begini lah juga beli 6 free 1. time tu aku memula makan memang tak lalu telan weh!! sapa yang suka soya mungkin boleh telan relaks je.. tapi bagi aku yang tak berapa gemarkan soya ni.. memang tak tertelan minum ESP ni. tapi sebab nak mempelbagaikan penggunaan suplimen harian aku beli set tu.

nak dijadikan cerita.. aku tengok cik abang aku rajin sungguh minum ESP ni pagi-pagi.. aku tengok dia bancuh dengan performance drinks! pelik aku pada awalnya.. maklumlah ketika itu aku baru je menjadi keluarga shaklee.. banyak produk aku taktau lagi kelebihan..cara makan.. dan macam-macam lah kan.. aku tanya dia.. sedap ke campur gitu? katanya sedap! rasa masam soya.. sedap.. itu komen suami aku.. 

hari ke hari aku tengok memang rajin dia ambik.. pagi-pagi sebelum pergi keje terdengar la dia menggoncang shaker yang berbesi shaklee punya tu.. aku macam pelik pada awalnya kenapa dia rajin minum. sebab suami aku ni memang jenis susah nak konsisten kalau makan apapun suplimen! dan seminggu dah bosan selalunya!

pada suatu hari tu aku pun bertanya.. kenapa yang dia rajin sangat minum esp.. hampir tak pernah mis aku rasa.. jawapan yang dia berikan agak memeranjatkan aku! dia cakap minum ESP sampai ke petang dia belum lapar lagi! jadi dia memang tak ambik makan tengahari katanya! wah!! sebelum ni aku pernah di terjah kastemer kata ESP menggemukkan..! tapi suami aku lak akap ESP mengenyangkan! mana satu betul?

haaaa!! lepas beberapa org aku selidik... rupanya yang naik badan tu.. pagi dah minum ESP.. nanti ambik sarapan lagi.. nanti lunch lagi.. dinner lagi.. memang lah gemuk! tiada waktu makan yang di skip sedangkan ESP tu dah boleh dijadikan hidangan ganti makanan utama!

so... berpada lah cara pengambilannya. ambik sebagai ganti waktu makan. bukan ambik then makan lagi dengan jayanya!!

so.. lepas ni sape yang rasa gemuk minum ESP.. sila jangan risau! bukan ESP yang menggemukkan tetapi cara pengambilan korang yang menyebabkan kesannya begitu..

sejak penerangan suami aku tu.. aku ambik jugak lah ESP ni. tapi tak setiap hari.. aku ambik time malas masak.. time kelaparan tahap gaban.. bila balik skolah!! so.. perut akan bersabar utk tunggu makanan berat berikutnya dengan aman.. bila makan nasi lepas tu takde la makan keterlaluan sebab perut tidak terlalu lapar.. aku minum dengan milo..

meh!! kita mula balik minum ESP.. tak gemuk aaaiihh!! jangan risau.. percayalah!!

baca sini juga!






Norlida ali SID no 1076533
Pengedar SHAKLEE area balik pulau dan sekitarnya
whatsapp 0125656085
Fb address norlyda ali
Page pakar nyata jelita
Wechat nelly020974
Instagram idaally

No comments:

Post a Comment