Sunday 4 January 2015

kenangan terindah

Assalamualaikum sahabat sekalian.. kali ini aku kongsikan pengalaman paling manis aku sebagai seorang ibu..

rania menghadiri sesi orentasi hari ni.. mulanya dia excited masa kat rumah. tapi bila singgah minum pagi tetiba dia mula muncung! bila aku tanya kenapa jawabnya kakyong macam takut sikit! aku gelakkan je la.. lalu aku cakap .. kan nak masuk ceria popstar.. mana boleh takut! kemudia dia ceria kembali..

indah sekali pengalaman menghantar dia ke sekolah. tengok gelagat dia yang berani.. walau tak de seorang kawan pun dia kenal di sekolah tu. maklum lah dia bersekolah tadika di teluk kumbar.. sekolah di balik pulau memang takde kawan lah dia.

anak aku ni memang perangai berani. anak  yang aku panggil anak niat! menunggu kehadirannya pahit manis aku lalui hampir 4 tahun. selepas tiga kali keguguran.. barulah dia lahir dengan selamat dan melengkapkan impian aku menjadi seorang ibu
.

perangai dia ni mak aku cakap memang menurun aku.. bijak berkata-kata. pemikirannya dah sampai kepada aras aplikasi.. bukan lagi tahap tahu dan faham sahaja.. ceria keluarga kami memang dengan keletah dan isu-isu dia je lah.. di samping adik dia yang manja tu..

jangan taktau.. anak aku yang sorang ni suka makan vit C chewable tau! dia ckp SHAKLEE bagus! hahaha! like mother like dotter!

No comments:

Post a Comment