Thursday 2 October 2014

kelangsungan yang belum selesai

selamat wahai sahabat sekalian.. kali ini aku bawakan kisah peribadi yang sedang aku hadapi.. tak menarik tapi elok sebagai pengajaran berguna kepada sesiapa yang ingin melanjutkan pelajaran. kisah study aku ni dah berlarutan hampir empat tahun. aku sendiri sudah mula naik bosan bila memikirkan kesudahannya. sesekali terdetik nak tukar mod pengajian kepada kerja kursus. tetapi aku perlu menghadiri kelas untuk dua semester lagi lah pulak!

jumaat baru ni aku dikejutkan dengan berita bahwa notis untuk VIVA yang aku hantar rupanya tak lengkap.. dah lebih sebulan fakulti tidak dapat hubungi aku kerana aku tukar number fon. aku sebenarnya rasa pelik la jugak sebab supervisor aku tahu number aku. aku guna whatsapp dan facebook berhubung dengan supervisor aku. sudahnya aku anggap saje lah dia terlepas pandang nak maklumkan. sekarang pulak dia dekan fakulti lagilah sibukkan. bersangka baik adalah terbaik dan harap yang akan jadi pun baik-baik belaka.

sekarang aku tengah memikirkan mcamana nak pergi ke tanjung malim dalam masa terhampir.. dah la baru saje membayar yuran semester ni. sekarang kena lagi bayar sebanyak 600 yuran untuk VIVA. aku tengak klasifikasi yuran tu tulis yuran peperiksaan! aduhai.. macam-macam.. so.. semester ni kena keluar 930 untuk selesai semua. apakan daya kan.. kehendak hati punya pasal.. ku turut kan jua!

nampaknya mungkin aku perlu naik train untuk kesana. mengulangi rutin semasa aku mengadap kelas setiap hujung minggu masa semester pertama dan kedua 3 tahun dahulu!

aku amat berharap semester ni adalah semester terakhir. sebab dah terlalu lama rasanya berada di takuk ini. terhenti terlalu lama membuatkan ruang masa yang ada menjadikan aku rasa makin jauh untuk menyambung pelajaran pada peringkat kedoktoran pula.. usia dah mula menyentuh kaki senja ni..! aku harap impian dan harapan ini takkan berkubur besama semangat yang dah mula goyang..

doakan kejayaan aku ye kengkawan. terima kasih aku dahulukan!

No comments:

Post a Comment