Sunday 28 September 2014

daran tinggi di sebabkan shaklee?

salam sahabar sekalian. semoga sihat sentiasa.. aku macam rasa menulis surat cinta lak! kali ini aku coretkan tentang perkaitan pengalaman aku sebagai pesakit darah tinggi dan shaklee. sedar tak sedar kini telah berbulan aku meninggalkan penyakit itu.

semenjak aku melahirkan anak kedua.. aku perasan aku kerap pening.. kerap nak marah tanpa sebab dan kerap rasa berdebar-debar. apabila aku ke klinik..rupanya itu adalah tanda awal aku telah mengidap penyakit darah tinggi. pada awalnya aku kontrol secara sendiri dan makan ubat tahan sakit.. bila sakit datang. lama-kelamaan dalam tahun lepas.. aku mula mengambil ubat secara berkala.. tetapi lepas aku keguguran awal tahun baru ni.. aku mcam nekad nak try cara lain untuk mencegah darah tinggi..

semuanya bermula dengan pengambilan omega dan garlic dengan konsisten sejak dari bulan februari dahulu sehinggalah sekarang. aku membuat eksperimen pada diri sendiri. semua tu aku buat kajian melalui pembacaan aku terhadap kandungan produk dahulu. bukan suka-suka makan. Aku makan alfalfa dan omega lepas makan pagi, dan makan alfalfa dengan garlic lepas makan malam. secara konsisten selama 6 bulan. pada bulan ketiga lagi aku dah mula dapat bacaan stabil setiap kali aku pergi ke farmasi untuk check tekanan darah aku.

sekarang tekanan darah aku adalah 130/80.. seumur aku sekarang 40 tahun bacaan begitu dikatakan normal untuk paras umur aku. alhamdulillah sangat berpuashati. walau penat, walau stress bila check tekanan tak pernah naik mendadak macam sedikit masa dulu. bahagia kan?

sekarang ni aku dalam usaha membuat eksperimen untuk melihat kesan jika aku tak makan omega bersama dengan set tu. nak kekalkan alfalfa dan garlic je. alfalfa ni dah tiga tahun lebih aku makan. tak boleh tinggalkan dengan mudah kerana alfalfa sangat membantu aku dari segi masalah keputihan dan juga toksik dalam badan. aku akan tinggalkan pengambilan omega. untuk sebulan ni. nak tengok adakah kombinasi hanya alfalfa dan garlic akan menjadi untuk terus kekalkan tekanan darah normal..

berani nak cuba?

sebenarnya banyak lagi suplimen lain di pasaran yang ada kandungan garlic.. tetapi keserasian aku terhadap produk ini membuatkan keyakinan aku tak pernah goyah untuk mencuba satu demi satu produknya dan mengalami sendiri pengalaman menggunakannya.

sesiapa nak berkongsi pengalaman dan nak cuba set ini boleh pm aku. khidmat nasihat akan aku berikan berdasarkan pengalaman aku sendiri sebagai pengguna..


Norlida ali SID no 1076533
whatsapp 01135078334
Fb address norlyda ali
Page pakar nyata jelita
Wechat nelly020974
Instagram idaally

No comments:

Post a Comment