Monday 18 August 2014

menyertai shaklee sokong israel?

waduh!! berat sekali ya tuduhan tu. namun apakan daya sebagai insan biasa memang ada yang senang-senang menuduh dah senang-senang jugak di tuduh!

senangnya macam ni sahaja.. kalau kurang yakin.. memang boleh goyah. tapi buat sesuatu juga kena yakin. berbelas MLM masuk.. tetiba join shaklee quit jugak hanya dengan isu remeh temeh. 

dalam situasi macamni kalau yang terlalu taksub untuk memboikot apa sahaja alasan defend diri dari pihak shaklee tidak berguna lagi. semua nya salah belaka. dan pasti ada yang kata.. untuk bisnes.. memanglah semuanya akan di nafikan.. kepentingan peribadi dan syarikat.

ini pendapat peribadi aku saja... kalau lah nak kata boikot tu nak boikot produk yahudi.. dan mencari sampai ke akar umbi hasilan produk yahudi tu kemana perginya..sedangkan penafian tuan punya dah jelas.. apa kata korang yg nak sangat boikot semua lah.. baru adil kan.. mungkin korang perlu pakai baju dari daun je la.. tu pun awas!! kalau ada daun tu pokoknya orang yahudi jugak yang mula perkenalkan.. kena boikot jugak kot!!

kalau sakit pun.. jangan makan ubat dari hospital.. tak pun cari dulu yahudi mana yang kuarkan ubat tu.. 

jangan lah un fare.. tu facebook pun.. boikot lah.. tapi tak kan?? sebab konon facebook boleh guna sebagai senjata untuk melemahkan pihak lawan.. 

So? tak terfikir ke.. selagi kita guna.. selagi tu lah aktif nya dana yang mereka perolehi?

kesimpulannya.. aku jemu nak melayan cerita boikot ni.. bak kata master master yang dalam group aku.. sekali palestin di serang.. sekali isu ni bergenang!!

yang bercerita berdegar-degar pasal boikot tu pun bukan bagus mana.. lebih sudu dari kuah je.. yang tukang buka isu macam biasa je.. yang komen isu yang lebih-lebih..

moralnya.. berpijaklah di bumi nyata.. rasanya ramai antara SID shaklee mmg menderma terus untuk tabung GAZA dgn bonus yang dapat tengah bulan baru nih.. bukan sekadar cakap kosong boikot tak tentu pasal tapi tak sumbang apapun melain fitnah dan bekalan dosa je!!

~~ pendapat peribadi sahaja ~~

tak suka.. takda apa-apa power aku nak boikot korang pulak!!

No comments:

Post a Comment