Tuesday 19 August 2014

kelangsungan minat dan kehendak

salam sahabat maya sekalian.. bertemu lagi kita di keybord bisu hari ni!

dalam menjalani rutin kehidupan seharian.. kita pasti ada minat yang tertentu kan.. aku rasa orang yang takde minat adalah orang yang dah hilang semangat untuk hidup. setuju tak? sebab.. semua benda kita buat kena ada minat. kalau tak minat takde apa yang boleh jalan dengan baik...

minat pulak kalau melibatkan hal-hal positif pasti membawa keceriaan dalam hidup.. 

bercerita tentang minat dalam hidup... aku ada minat.. minat aku sekarang adalah berniaga! shaklee tentunya.. minat tu timbul sebab perniagaan ini menjanjikan pulangan yang berbaloi. sangat-sangat berbaloi minat aku yang satu ni.. tiap tengah bulan je duit masuk 3 ke 4 angka dalam akaun aku..! sebelum ni tiap tengah bulan pening kepala memikirkan mana nak cekau duit nak berbelanja!

aku kira minat aku berniaga ni adalah minat yang positif...

tapi,

aku ada satu lagi minat yang tak berapa nak ok..!! tapi menimbulkan kepuasan pada aku! iaitu minat membeli belah!! terutama dalam mengumpul koleksi fareeda!

sebenarnya kelangsungan dua minat ni sebenarnya mempunyai hubung kait! aku minat berbelanja.. so.. bila tengok shaklee mendatangkan hasil yang berbaloi.. memang kerajinan tu ada!

hmm.. minat korang?

meh la kita kongsi pengalaman tentang MINAT!

No comments:

Post a Comment