Gadget

This content isn't available over encrypted connections yet.

Monday, 27 March 2017

Dan sekolah pun bermula!

Salam dan semoga semua yang membaca di rahmati Allah..

Seperti biasa isnin di kaitkan dengan blues! kenapa kan .. Hahah! Korang fikirkan lah sendiri!

Entry ini saya tulis malam tadi. Nak on trak la kononnya satu entry dalam masa sehari..

Sempena hari pertama sekolah.. moh kita cerita pasal sekolah.. Saya pernah bersekolah di sebuah daerah yang saya kira sangat jauh di pedalaman. Di daerah itu saya belajar sampai darjah lima. Zaman saya sekolah rendah dulu saya aktif bersukan sampai pengsan pun ada sebab penat! Hahaha! Saya sangat aktif dan antara top student juga..

Bila naik ke sekolah menengah saya melalui zaman gelap ketika belajar di temerloh. tak aktif cuma sekadar pengawas sekolah. Pernah sampai satu tahap saya macam taknak dah sekolah. Dengan kenakalan dan jiwa yang memberontak ketika itu..saya rasa saya hanyut dengan dunia saya sendiri. Mujurlah ibubapa saya beri peluang untuk saya tinggal di rumah bapa saudara.

Bila di menengah atas saya suka masuk pertandingan forum lah.. pidato lah.. deklamasi puisi..penulisan esei dan macam-macam lagi..Dunia persekolahan saya perlahan. Saya bukan pelajar cemerlang lagi ketika di sekolah menengah. Saya pelajar yang melalui detik tingkatan enam,

Dannn..paling penting saya tidak berjaya untuk ke menara gading dengan result STPM saya. Lantaran pula ketika tu keluarga saya melalui detik sukar.. adik saya pun nak sambung belajar..

Cita-cita hendak menjadi doktor terkubur begitu sahaja apabila saya gagal untuk ke kelas sains masa tingkatan 4. Saya juga hanya sempat mengambil kelas perakaunan selama 6 bulan sahaja.

tapiiii.. Siapa sangka setelah enam tahun meninggalkan alam pelajaran secara formal..saya terdetik untuk menyambung pelajaran. Ketika itu ekonomi sangat teeruk. saya di berhentikan kerja. lalu terfikir untuk sambung pelajaran. Kebetulan pula bidang pekerjaan yang saya ceburi melayakkan ianya di kira sebagai pengalaman bekerja yang formal..

Lalu bermula lah langkah saya sebagai mahasitua di universiti!

okay... nanti saya sambung lagi ye..moralnya di sini.. bijak awal persekolahan belum tentu bijak sehingga hujungnya. Juga tak bermakna selepas abis sekolah tak lepas masuk universiti memang peluang tu dah teertutup rapat. itulah yang di katakan masa depan kita tak tahu.. semua rahsia Allah..

hokey.. macam biasa cari saya untuk sihat.. cari saya untuk cantik! 0125656086



No comments:

Post a Comment