Saturday 13 September 2014

suka buku - buku shaklee

Salam sahabat maya sekalian.. sekali lagi aku bawakan coretan tinta bisu ni.. terima kasih kerana masih setia mengikut setiap entry yang aku paparkan.. 

suatu ketika dulu aku memperuntukkan sedikit duit gaji memang khas untuk bahan bacaan.. Paling ringkas aku akan beli novel. dan selalunya akan di iringi buku motivasi. Aku sangat suka membaca buku motivasi. Mungkin sebab itu diri aku senang untuk di motivasikan! penulis kegemaran aku adalah HM Tuah Iskandar. buku-buku dia ni sangat santai.. dan aku amat menghormati penulisan dan pendapat yang di tulisnya kerana aku mengenalinya secara peribadi sebelum aku dan dia popular seperti sekarang! wakakaka!!

tak la.. dia je popular.. aku tetap norlida yang dulu. cuma berubah kerjaya je. Dia pernah menjadi bos kecil aku ketika aku bekerja di kumpulan karangkraf dulu. aku masih ingat kata-kata dia ketika aku menangis bila di pindahkan dari team majalah bacaria kepada unit buku karya bestari. dua unit yang sangat berbeza.. masa tu unit buku tidak segah yang wujud sekarang di KKSB tu.. unit buku adalah unit yang tak glamour dan tersorok.. 

aku pulak masa tu muda lagi.. terlalu taksubkan hiburan.. dan.. bila aku kena membuat sekadar layout cover buku.. aku rasa macam takde dunia! tapi si HM tuah Iskandar ni.. yang aku panggil abang tuah je.. cakap kat aku.. buku la bagus.. sebab orang simpan.. kalau majalah jarang orang nak simpan lama kerana ia mudah rosak!

Nah!! bila aku semakin matang.. aku sedari sendiri.. buku memang lebih bagus dari majalah.. selain pengisian.. cara simpanan pun orang akan lebih menghargai buku..

dan.. jangan taktau.. aku ada hajat untuk menulis.. aku ada mengarang novel.. yang dah bertahun tapi masih kekal 275 muka surat!

membaca memang habit aku dari kecil.. cuma kelemahan aku.. kurang membaca dari sumber bahasa lain. kalau orang lain bila membaca akan jadi mengantuk.. aku pulak sebaliknya.. membaca akan membuatkan aku segar! 

baru-baru ni aku di hadiah kan buku berkaitan kandungan dan keistimewaan produk shaklee! dari 'neni' dalam group biz aku.. buku tu buat aku rasa wah!! banyak benda yang boleh tulis ni.. walau isinya adalah dari individu biasa.. tapi individu biasa tu dah berjaya dalam shaklee!

dek kata-kata abang tuah iskandar tu lah .. aku sangat-sangat menghargai buku!!

 




No comments:

Post a Comment