Sunday 14 September 2014

kisah duka ulang berulang

salam pagi minggu yang aman damai..

kisah duka ulang berulang memang ada terjadi pada seseorang. Kadang-kadang kita rasa orang tu punya lah baik.. tapi nasib dia selalu malang. ada jugak kita jumpa kehidupan orang tu memang haprak la orang cakap.. sembahyang tidak .. dengan mak ayah pun biadap.. tapi hidup dia sukses  jer! sakit hati kan?

aku nak kupas cerita kisah duka ulang berulang je.. yang satu lagi tak menarik sangat nak stori!

kisah motivasi ni untuk aku jugak.. dan berdasarkan pengalaman aku jugak.. so .. lahirlah coretan ini.

sebagai permulaan jika kisah duka asyik menyelubungi hidup kita.. kita kena yakin dan percaya.. semua itu ada hikmahnya.. dan aku selalu mengingatkan diri sendiri juga.. duka yang datang mungkin sebagai penghapus dosa-dosa kecil kita.. dan adakalanya mungkin.. aku letak MUNGKIN ye.. mungkin kita pernah buat orang lain juga berduka. seolah dalam part ni aku gambarkan kisah duka tu adalah BALASAN..

tetapi.. sebagai seorang islam.. kita kena ingat bahawa.. jika kita merasakan kita tidak pernah buat orang aniaya.. tidak pernah lukakan sesiapa.. maka duka yang jadi pada kita adalah merupakan DUGAAN. Allah menduga hambanya setakat kemampuan sepatutnya.. so jangan lah kita merintih kecewa apabila duka melanda kita..

tak kisah lah duka tu sebab orang lain ke.. sebab suami yang buat perangai ke atau bos yang menyakitkan hati!!

semua itu ada sebab dan akibatnya..

No comments:

Post a Comment