Sunday 24 August 2014

sambung cerita kaya dengan SHAKLEE!

pagi tadi pandangan peribadi aku tentang kaya dan berjaya... malam ni kita cerita pulak hasrat aku nak menjadi kaya dan berjaya!

dalam kehidupan sekarang aku memang pasti.. sebagai pekerja yang makan gaji tidak ada kekayaan akan datang bergolek. sebab.. makan gaji.. gaji sebulan sekali.. dapat pun habis sekali!

so.. bila aku di perkenalkan dengan bisnes comel ni (sudah tentunya SHAKLEE la kan) aku mula menjejak mimpi untuk menjadi kaya!!

apa tak nye.. dari cerita mereka yang sudah bergelar master.. kekayaan wang ringgit dari bisnes shaklee ini memang nyata. tapi kekayaan itu tidak datang dengan mudah. semuanya perlukan pengorbanan pelbagai aspek.. tapi hasil pengorbanan tu memang manis.. 

dan....

yang paling terkesan kepada aku.. kekayaan wang ringgit tu adalah cabang mengalirnya ke mana.. dengan keuntungan  yang meriah.. lebih mudah untuk kita bersedekah.. lebih mudah untuk kita memenuhi impian orang-orang tersayang dan diri kita sendiri!

juga...

dalam meniti tangga-tanga untuk kaya dan berjaya dalam shaklee ni juga.. aku lalui pengalaman pengisian rohani yang sangat terkesan dalam kehidupan seharian aku.. kalau dulu .. dhuha tu ntah bila last buat dah tak ingat pun! tapi sekarang aku sentiasa berusaha untuk menunaikannya walau hari bekerja. kalau awal dulu hanya pada hari cuti aku set mine akan solat dhuha.. tapi dari hari ke hari aku berusaha untuk menunaikannya sekerap yang mungkin.. begitu juga berzakat.. selama ni tak pernah fikir pasal zakat sebab rasa tak layak pun keluar kan zakat.. tapi sejak join shaklee zakat tu dah jadi rutin.

haa... indah kan? cerita nak jadi kaya dalam bisnes shaklee ni.. 

taknak ke kaya dan berjaya.? bagi aku.. sebagai seorang islam.. kaya harta dan cara kita membelanjakannya itu adalah tanda berjayanya kita. juga cara kita mendapat kekayaan itu perlu ada konsep yang jelas dan nyata urusannya.

jom.. cuba untuk berjaya dan kaya dalam bisnes ni!!


PM ida ali
011-35078334




 


No comments:

Post a Comment