Sunday 3 August 2014

motivasi untuk terus berusaha

Sambung cerita utk merancang utk hamil.

Sebenanrya kita perlukan motivasi yg baik di sekeliling kita jika kita gagal utk hamil pada awal perkahwinan seperti pasangan lain.

Sebagai contoh kita harus berfikir secara positif bahawa semuatu kerja DIA. pada kita.. hanyalah usaha dan ikhtiar.

kita juga tidak harus terlalu mengambil berat dgn kata2 org sekeliling yg sentiasa berusaha utk membuatkan kita berasa semakin tertekan.

Saya kongsikan pengalaman peribadi saya.. sbg isteri kedua kepada suami yg telah mempunyai isteri pertama yg telah berkahwin selama 17 tahun tanpa zuriat.

3 tahun pertama perkahwinan tanpa zuriat adalah detik yg amat mencapar dan memberikan tekanan yg hebat pada saya. walaupun saya berjaya hamil.. tetapi janin tidak dapat lahir sebagai bayi. 

kehamilan saya yg pertama berusia 6 minggu.. kemudian di sahkan gugur..
kehamilan kedua pula juga gugur pada usia 12 minggu..
paling tragis.. kandungan ketiga saya juga tidak berjaya .. hanya setakat 20 minggu.. tapi sudah mmbentuk.. sudah ada jantina..

so.. bayangkan lah kehidupan saya ketika itu..

tekanan ada di mana sahaja..

dari pihak suami yg terlalu mengharap.. buat saya lagi tertekan..

tetapi.. tu kata.. usaha dan ikhtiar tidak pernah mengecewakan jika kita bersungguh2 dan tidak bersangka buruk kepada Allah..

rata saya berubat.. moden dan tradisional.. mcm2 sy try akhirnya saya berjaya mendapat zuriat pertama pada usia saya 34 tahun...

#pesanan saya.. jgn lemah utk berusaha.. skrg pelbagai produk ada utk membantu kesuburan kita.. so.. buatlah langkah bijak.#

pada awal tahun 2014 yg baru lalu saya telah berjaya hamil utk kali ke 6 dgn set cadangan kesuburan shaklee ni.. walaupun gagal mengekalkan kandungan utk kesekian kalinya.. tetapi saya berpuashati dgn percubaan set SHAKLEE ni setelah 4th berusaha utk hamil lagi tidak berjaya!!


set cadangan utk kesuburan SHAKLEE


No comments:

Post a Comment