Sunday 3 August 2014

tentang set kesuburan Shaklee lagi

Salam sahabat maya sekalian

bercerita tentang kesuburan lagi..kali ni kita mulakan cerita kesuburan pada pihak perempuan dahulu.

Pada dasarnya perempuan yg sudah baligh pasti dianggap boleh mengandung. Kitaran haid normal perempuan adalah antara 28 hingga 35 hari.

Tetapi, keadaan tidak semudah yg kita sangka. apabila berkahwin je.. tidak semua pasangan akan segera mendapat zuriat. selalunya pihak perempuan yg akan di pandang sinis kerana tidak dpat melahirkan zuriat.

Saya sendiri mengalami masalah sama. Tahap kesuburan mmg memberangsangkan.. tetapi pembentukan janin selalu gagal. saya mengandung kali ke 3 baru dapat mengekalkan janin dan melahirkan anak yg sihat.

Pada ketika itu mmg saya mengambil pil hormon untuk merangsang kesuburan saya.

berkait dengan cerita pasal kesuburan kali ni.. perempuan dianggap subur jika boleh mengandung secara normal, tanpa bantuan klinikal.

tak ramai yg sedar masalah kesuburan ni kadang2 lahir dari pemakanan kita. dipercayai wanita kurang subur jika terlalu banyak mengambil makanan yg masam.

dalam perubatan moden pula.. utk merangsang kesuburan.. wanita selalu di syorkan mengambil asid folic seawal merancang untuk hamil.. 

taktau mana nak dapatkan asid folic? meh saya syorkan produk dari shaklee. iaitu B.complex. 

Sesuai dgn promosi shaklee  bulan nih.. gabungan B.complex dan GLA amat membantu utk merangsang kesuburan wanita!!



b. complex SHAKLEE




No comments:

Post a Comment