Thursday 17 July 2014

Kisah awal diabetes

Salam.. aku sambung cerita pasal mcmana diabetes dtg dlm hdup aku...

aku mengandung pada 2006.. Masa tu masih takde diabetes. Kandungan aku gugur masa 12 minggu. Kirannya semua complete doktor tgk.. katanya unknown keguguran tu.

Tapi pada tahun yg sama aku mengandung sekali lagi.. pada usia kandungan 16 minggu doktor kesan aku dah ada diabetes! Terkejut jugak sebenarnya. tapi tahap bacaan kandungan gula masa tu tak lah membimbangkan.. tapi mmg adalah diabetes tu menjengah tubuh aku!!

Nak dijadikan cerita pada usia kandungan aku 20 minggu.. kandungan aku di sahkan tidak lagi bernyawa!! masa tu Allah saje yg tahu mcmana perasaan aku! 

Setelah complete semua.. doktor mengesahkan antara punca kegagalan kandungan aku tu adalah diabetes. Walaupun masa tu aku masih belum mengambil sebarang suntikan insulin.

kisah sedih.... sambung nanti..

No comments:

Post a Comment