Saturday 24 May 2014

Coretan darai hati pasal SHAKLEE lg

Sebenar kalau ikutkan masa dan malas ni.. yg aku gelarkan penyakit 2M ni.. mmg semua benda tak menjadi dan tertangguh...

semakin hari penyakit ni akaN berkepuk bak kata org negeri sembilan!

berkepuk tu maknanya akn bertimbun dan akan jadi bahan antik!! kuikuikui!!

tapi aku telah berperang dgn penyakit ni!!

dan hasil peperangan tersebut..

aku berjaya!!!! walau aku tak berjaya menghapuskannya.. tapi aku berjaya mencegahnya dari terus menular dlm kehidupan aku!!!

buktinya??

aku masih mampu bekerja secara rasmi dgn baik..
aku masih mampu mengurus anak2 dgn baik
aku masih mampu mengurus masa nak berblog dgn baik
aku masih mampu buat post hari2 kat fb
aku masih mampu jual SHAKLEE hari2!!


HARI HARI JUAL SHAKLEE TAU!!


SO...
berperanglah korang dgn MASA kerana masa adalah hak kita yg mengurus.. jgn jadikan masa tu satu kekangan utk kita buat apa saje

DAN
berperang lah korang dgn perasaan MALAS tu. Sebb bila malas wujud semua benda kita tgk sebagai kekangan dan halangan.. 

AKHIRNYA..
bila ntah nak mula merasa kejayaan..

aku bercerita atas pengalaman sendiri.. sekadar perkongsian bkn utk bangga diri..

aku sambung degree dulu dgn seribu kepayahan.. org masuk U umo 20 kalau lepas STPM.. aku masuk U umur 27...SEBAB.. aku anak sulong.. adik2 aku lebih cemerlang dari aku.. so.. aku bekerja dahulu utk bg depa peluang belajar dgn selesa sikit.. sbb kami keluarga susah..

so.. dah terbukti kan.. masa tu kita yg urus.. malas tu penyakit hati..

nanti sambung story pd entry akan dtg


No comments:

Post a Comment