Monday 3 February 2014

Permulaan aku dan SHAKLEE

ALFALFA

Aku mulakan cerita SHAKLEE aku dengan produk ni. Sebb aku kenal SHAKLEE bermula dengan ALFALFA. Masa memula mkn sekitar hujung 2011 atau awal 2012 gitu lah. Masa memula tu aku combine denan spirulina jenama lain. Tapi lama kelamaan aku rasa mcm menyusahkan lak.. aku search pelbagai kebaikan ALFALFA ni kemudian aku stop mkn spirulina. Aku naikkan jumlah pengambilan dari 3 biji pagi dan 3 biji mlm kepada 10 biji sekali mkn.. yg penting mmg sehari sekali mkn 10 biji

Hasilnya amatlah memberangsangkan. Kesuntukan masa aku mengurus masa tanpa pembantu membuatkan aku perlu tenaga yang lebih.. So inilah jawapannya. ALFALFA. Mlm2 selalu aku berjaga utk menyelesaikan tesis aku.. So ALFALFA buat aku sentiasa bertenaga. Dalam masa sama.. masalah keputihan aku selama ini mmg telah hilang sama sekali selepas 6 bulan mkn ALFALFA secara teratur.

InsyaAllah kalian akan merasa kebaikan yang sama seperti aku bila memulakan pemakanan ALFALFA ini secara teratur.

Kat sini aku senaraikan lagi kebaikan ALFALFA yg aku perolehi dari pembacaan aku.


1) Melawan alahan 

2) Mencuci darah, hati dan usus 

3) Menyingkirkan lemak dan kolestrol 

4) Melegakan keletihan 

5) Mencegah dan merawat atritis 

6) Mengurangkan masalah dalaman wanita seperti keputihan dan masalah bahagian sulit wanita

Antara Vitamin yang ditemui dalam Alfalfa Shaklee ini adalah;


1) Vitamin A - Untuk penglihatan . Membina ketahanan terhadap jangkitan, terutamanya dalam saluran pernafasan, menggalakkan pertumbuhan sel, menggalakkan kulit yang sihat


2) Vitamin B6 - Membantu asimilasi makanan dan metabolisme protein dan lemak, menggalakkan kesihatan saraf dan kulit serta membantu mengurangkan loya


3) Vitamin D - Mengawal penggunaan kalsium dan fosforus di dalam badan dan oleh itu diperlukan untuk pembentukan gigi dan tulang yang kuat dan sihat

4) Vitamin E - Melindungi sel-sel terhadap kerosakan daripada sinaran matahari dan pencemaran udara, kesihatan jantung, kardiovaskular dan kesihatan otot, memperbaiki fungsi imun, menguatkan otot di dalam badan, membantu membawa nutrien ke sel-sel dan membantu menguatkan dinding pembuluh darah dan membantu fokus mata 


5) Vitamin K- Penting bagi pembekuan darah, penting dalam fungsi hati dan menyumbang kepada kecergasan dan panjang umur


6) Vitamin U - Menggalakkan kesihatan badan untuk membantu mengatasi ulser peptik 



Sesapa yang berminat bolehlah PM atau whatsapp aku kat 013-2981532 atau tanya kat sini. Aku akan cuba jawab dgn baik dan meyakinkan.




No comments:

Post a Comment