Tuesday 4 February 2014

BERITA TERBARU

Entry pertama hari ni aku nak kongsikan cerita pasal study aku yang dah berlarutan ke tahun ke 4.. walau semesternya tidak mencapai 8 semester..tapi aku mendaftar pada disember 2010.. skrg dah 2014.. Bulan 3 ni aku akan masuk semester ke 6. Aku kena daftar lagi sebb lom VIVA. Mlm tadi supervisor aku dr maizatul hayati bgtau dah selesai di baca. Alhamdulillah.. bergerak juga tesis aku tu.. Lepas ni buat pembetulan dan bersedia utk pre-viva.. seterusnya VIVA.

Aku bercadang nak mendaftar terus PhD di USM ni kalau sempat konvo master tahun ni. Kalau ada peluang dan ruang.. InsyaAllah semua akan terlaksana dengan izinNya.

Skrg ni ramai kengkawan PM aku menyatakan hasrat nak sambung study. Tapi tgknya lom ada yg mendaftar pun. Harap depa semua di berikan kekuatan utk menunaikan impian masing2. Impian aku nak bergelar seorg tenaga pengajar yg mempunyai gelaran DR. InsyaAllah.. dgn sokongan suami dan famili.. semuanya tak mustahil.......

Nanti aku sambung lg cite hal diri aku.. seorg yg telah menghampiri 40thn usia.. belum punya master.. berhajat nak ada gelaran DR!

## Lama dulu aku terumbang ambing dlm arus dunia yg penuh tipu daya.. cuma sejak 9th ni hidup aku mula aman.. dan keamanan tu aku nak gunakan utk memajukan diri dan keluarga.. bnyk benda aku tertinggal dulu kerana tipu helah dunia yg penuh pancaroba.. apapun aku tetap bersyukur kerana semua pengalaman itu adalah pengajaran yg mendewasakan dan membuatkan aku "kebal" dgn kesedihan dunia..##


No comments:

Post a Comment