Saturday 17 October 2015

sedar atau tidak?

Salam sahabat maya sekalian..

untuk kesekian kalinya menulis lagi.. sebenarnya macam rasa janggal bila membahasakan diri sebagai SAYA, kerana terlalu biasa dengan bahasakan diri AKU! jadi belasah je la kan memana pun.. saya ke aku ke yang pastinya aku tetap norlida ali.. cum dr nelly ali to be! hahaha!

Bercerita tentang shaklee mungkin lebih sesuai membahasakan diri sebagai saya.. saya dealer sah skhalee.. saya menjual shaklee..saya pengguna tegar shaklee!Jom kali ini saya ceritakan kisah shaklee lagi.. Kali in berkisar tentang kesedaran bervitamin atau mengambil makanan tambahan atau juga dinamakan suplimen. 

Ada yang terlalu negatif apabila bercerita tentang suplimen. Sebagai sinonim saya sebagai pengedar shaklee saya ada juga terima mesej yg di forwardkan oleh sahabat handai di facebook tentang berita-berita negatif akibat pengambilan suplimen. Khususnya shaklee lah kan.. 

ini pandangan saya. sekadar pandangan peribadi saya. korang tak perlu setuju atau menentang apa yang saya utarakan. Bagi saya sebagai pengguna shaklee ada dua isu yang selalu saya malas nak layan. satu shaklee bawa bahaya. satu lagi shaklee adalah yahudi. penat nak jawab panjang-panjang. pendeknya mcamni je saya akan jawab.. kalau ye produk ata label shaklee yang membawa mudarat, sila kemukakan laporan perubatan. saya akan panjangkan pada pihak pengurusan. shaklee satu company yang berdaftar dan dah berdiri kukuh lebih 50tahun. So silalah panjangkan masalah tersebut pada yang berkaitan. jangan duk viralkan benda tak sahih.

yang kedua tentang shaklee adalah yahudi. Rasanya kalau nak di kira terang-terangan tiada satu pun tindakan pengurusan shaklee berbaur yahudi. Kalau nak kira sebb shaklee dari amerika dan amerika itu yahudi, sudahkah korang periksa semua ubat-ubatan yang pernah korang ambik. Adakah buatan malaysia?

hmmm.. kesimpulannya.. bagi saya sebenarnya banyak lebih kepada serangan secara psikologi je kalau cakap shaklee ni mcm-mcm. rasanya belum pernah shaklee di arah tutup company!

itu sahaja komen saya untuk korang yang selalu pertikaikan..



Norlida ali SID no 1076533
Pengedar SHAKLEE area balik pulau dan sekitarnya
whatsapp 0125656085
Fb address norlyda ali
Page pakar nyata jelita
Wechat nelly020974
Instagram ideally

No comments:

Post a Comment