Friday 9 October 2015

Buta? ohhh tidakk!



Salam sahabat maya sekalian.. semalam tiada berita di sini kerana saya kurang sihat. Mata melekat jer.. sebab sakit mata rasanya.. Hari ini kembali lebih sihat dari semalam. Cara saya nak cepat sihat juga boleh saya kongsikan disini..  Saya mengambil 4 biji vita C sebelum tidur! Kesannya..di pagi hari saya bangun dengan rasa yang lebih selesa walaupun belum sembuh sepenuhnya.

Baiklah.. kita beralih pula pada cerita sambungan entry sebelum ini iaitu berkaitan darah tinggi. Peringkat kelima yang akan dialami oleh pengidap darah tinggi adalah pemandangan semakin kabur. Tanda-tanda mata semakin tidak sihat di sebabkan darah tinggi yang tidak terkawal. Keadaan ini berlaku kerana kapilari yang terdapat pada mata adalah yang paling halus, apabila pengaliran darah terjejas. Sel-sel mata akan semakin merosot dan akhirnya menjadi katarak atau mungkin buta!

Buta? Aduhai... bagaimana kita yang asalnya boleh melihat tiba-tiba tidak mampu melihat. Sudah tentu keadaan itu adalah malang bagi kita. Jadi dari sekarang perlulah kita amalkan pemakanan yang sihat di samping mengambil suplimen tertentu untuk mengukuhkan lagi kesihatan yang ada.

Suka sekali lagi saya ingatkan.. suplimen bukan ubat. Ianya tidak mengandungi kandungan dadah. Suplimen sekadar  menambah apa yang kurang didalam pemakanan seharian kita. Ataupun berfungsi sebagai penebat kepada benda yang tidak di perlukan oleh badan kita. Dalam kehidupan serba moden ni memang payah kita hendak mendapatkan originality sesuatu sumber makanan. Jadi, sebagai langkah pelengkap yang perlu ada pengambilan suplimen mengikut keperluan badan kita.

Jadi, OMEGA GUARD dari Shaklee amat sesuai untuk di jadikan makanan tambahan untuk mereka yang mengidap darah tinggi. Disamping ianya mencairkan darah, ia juga berfungsi menghalang lemak jahat dari terus melekap dalam tubuh kita.

Tak rugi mencuba kan? Tidak terlalu mahal, nak pulak bulan oktober ni ada promosi! Jom order dengan saya teman Shaklee anda!

Berjumpa lagi nanti di entry akan datang...


Norlida ali SID no 1076533
Pengedar SHAKLEE area balik pulau dan sekitarnya
whatsapp 0125656085
Fb address norlyda ali
Page pakar nyata jelita
Wechat nelly020974
Instagram idaally



No comments:

Post a Comment