Friday 10 October 2014

shaklee sebagai pendapatan sampingan



salam sahabat maya sekalian. bertemu di tinta bisu ini moga ada manafaat untuk kita bersama walau sebesar zarah sekalipun. kerana setiap kebaikan yang berterusan itu adalah yang terbaik dari yang terbaik. Insya Allah. 

kali ini aku kongsikan cara untuk menjana pendapatan sampingan melalui shaklee. aku kongsikan cerita ini adalah berdasarkan pengalaman aku sendiri. bukan sekadar cakap kosong untuk menarik perhatian orang semata-mata. aku kategorikan ianya sebagai pendapatan sampingan kerana aku masih bekerja makan gaji sehingga ke hari ini. dalam masa yang sama memang ramai jugak dalam kelompok rakan bisnes shaklee aku yang telahpun berhenti dari makan gaji dan memberikan sepenuhnya tumpuan terhadap bisnes ni.

pendapatan sampingan ni sebenarnya adalah peluang terbaik untuk kita membuat tabungan berasingan dari duit gaji tetap kita. setiap tengah bulan duit bonus shaklee akan masuk ke dalam akaun kita secara automatik. sangat mudah sebenarnya untuk menjana pendapatan bersama shaklee. kerana modal hanya rm75 untuk anda memulakan bisnes tanpa tapak kedai ini. dalam masa sama juga anda tidak perlu untuk membeli stok barang kecuali atas kemampuan dan kehendak sendiri. mudah bukan?

berapa hasil sebulan pendapatan korang? ha, itu kita yang tentukan.. kalau rajin kita maka banyaklah masuknya.. kalau santai-santai kita.. santai jugak lah masuknya. dari pengalaman aku sendiri.. pendapatan sekitar 4 angka memang boleh dapat tetapi masa dan usaha kena bersungguh. walau aku tak konsisten lagi pendapatan sampingan ini. tetapi belum lagi pernah aku melalui bulan tu dengan tangan kosong.. setakat RM500 memang dengan mudah boleh dapat setiap bulan. walaupun mungkin kecil bagi sesetengah orang. tapi bagi aku biar kecik dan berterusan serta kurang risiko.. dari besar.. belum tentu berapa lama pulangan besar itu dan penuh risiko,


so? korang taknak? meh la try.. tak rugi kalau tak menjadi .. yang rugi adalah tak jadi-jadi nak mencuba!

bakat boleh di asah.. minat boleh di pupuk.. janji berani mencuba!



No comments:

Post a Comment