Thursday 14 August 2014

santai-santai di tengah hari

Bertemu lagi di catatan bisu yang berlagu riang!

mana tak riangnya .. hari ni aku masih di alor setar menghadiri kursus sehingga esok. gembira kerana lepas perasaan melihat anak didik yang langsung takmau di didik dan tidak ada rasa kesian dengan insan bergelar guru!

teringat kejadian beberapa hari lepas. sebal hati melihat kelas yang satu ni. memang sejak 2014 ni polisi aku adalah menjaga kesihatan berpanjangan.. nak pulak aku adalah pengedar shaklee kan!! hahaha!

dek kerana kesihatan yang sudah ada tanda di jangikiti penyakin moden ni.. aku memang takde lagi menjadi singa betina seperti tahun-tahun sebelum ni. Nak kata aku jemu mengajar..tidak!! aku sangat suka mengajar.. sangat suka berkongsi apa jua untuk kebaikan.. sangat suka berkecindan dengan pelajar.. tapi..

timbal balik yang aku dapat sangat-sangat mengecewakan.. tak tau lah kalau sekolah aku sekarang je menghadapi masalah mcmni.. masalah yang belum pernah aku jumpa di 3 sekolah aku sebelum ni. guru berada di dalam kelas, pelajar keluar masuk sesuka hati. di tegur katanya kita tak sporting. di biarkan maka jadilah seperti berkeliarannya makhluk di zoo.

cukuplah cerita pasal sekolah yang tak berkesudahan..

anak-anak untuk pertama kali tak melihat wajah aku seharian!! semalam pagi masih melihat wajah mereka.. esok petang pulak baru bertemu semula!! kesian anak demuk aku yang manja tu. harap dia lena juga tanpa pelukan hangat aku!!

No comments:

Post a Comment