Monday 26 May 2014

CORETAN DARI HATI.. menyesal tak join SHAKLEE dari awal kenal produk ..

PART I

Terkenang semula saat awal join shaklee.. mcm mimpi je sbnrnya bila saat ni aku bersemangat. Sebb pada awal join dulu mmg cuak rasa bila upline kata buat la sale.. cari la sale.. sbb masa tu dalam kepala just join sbb nak terus mkn produk ni.. dan takde pertikaian nak dpt harga ahli. nak pulak masa tu mcm rasa terhutang budi dgn budi bahasa upline aku.. tak malu aku cerita la.. dia dahulukan duit pendaftaran aku!!

PART II

masa 2nd month aku join tu takde sale langsung!! sebb nak siapkan tesis master aku.. tapi bila skrg fikir balik... alahai.. RUGI nya..

PART III

masa januari tu.. baru buka skolah.. time tu saje2 je la.. tanya kawan2 nak beli brg tak. dan mmg ketentuan Allah pasal REZEKI tu nyata.. kebetulan yang aktif berniaga sebelum ni kat tpt keje berpindah. So.. laluan mencari sale agak lancar.. sedar tak sedar. tgh bulan sale dah sampai ribu2 UV.. time tu.. upline terus menggalakkan cari lagi.. cari lg.. dan hasilnya.. aku naik rank bulan tu!!! mcm mimpi je sbb dpt bonus lg.. bonus ye.. bkn sale punya keuntungan!! bonus naik rank dari shaklee..

PART IV

so.. skrg dah bulan ke lima.. aku dlm semangat sbg dealer SHAKLEE.. tak pernah rasa nak stop sebb tgk ganjaran yg di perolehi.. bkn sahaja dari segi wang ringgit.. tapi.. persahabatan yg erat.. kemahiran yg tak pernah terfikir nak cuba.. dan.. galakan dari segi amalan rohani yang berterusan.. mmg sgt2 positif kesannya pada aku.. aku kongsikan pengalaman ttg amalan kerohanian yg sgt2 ketara.. adalah solat sunat dhuha.. sbb selama ni solat sunat tu mcm takde dalam senarai selalu buat.. berpuluh tahun tak buat.. bila jadi mencari rezeki dalam berniaga.. dhuha adalah penunjuk jalan yg bkn dlm jangkauan fikiran kita.. 

PART V

Seterusnya... langkah akan aku teruskan. moga ada sesuatu yg luarbiasa akan berlaku dalam kitaran kehidupan aku yg dah lama mcm mendatar je..

kesimpulannya..

Ransangan awal dari upline mmg penting.. kalau join dgn group yang salah pun boleh dtgkan masalah.. pernah sorang kawan bercerita.. dia dah tak percaya kan SHAKLEE.. sbb dia join group yg SALAH.. tau salah apa? upline nye menyarankan pinjam duit.. labur 10k utk beli stok.. lepas tu stok tak terjual.. upline buat tak reti.. 

aku sangat2 bersyukur sbb upline aku.. group aku TIDAK pernah menyarankan beli stok sebegitu banyak.. rasanya hampir takde saranan beli stok setiap bulan!! ada order.. beli barang.. itu adalah kaedah paling selamat dalam bisnes nih. kecuali kita bermodal lebih.. boleh beli hot item yg mmg senang nak jual..COD..

So....
perlu fikir lagi? rugi oooo.. tunggu lama.. nak tunggu bakat.. nak tunggu masa sesuai.. kerana kita sebenarnya perlu mula kan.. baru tau bakat.. baru tau nak urus masa!!

SEKIAN coretan hati pasal aku dan shaklee

 

No comments:

Post a Comment