Tuesday 15 April 2014

cerita peribadi sikit.. terima kasih kerana membaca!!

Bertemu lagi dalam tinta cloud computer ni..

Sebenarnya masa mmg suntuk nak update blog ni.. tapi kehendak yg tinggi nak mencoretkan utk satu usaha perniagaan membuatkan tgn halus rajin mengetuk biji2 keybord satu persatu..

tapi...

sebelum bercerita pasal bisnes.. nak mencatatkan sedikit warna warni kehidupan aku dan sekelilingku..


Sebenanrnya tidak ada yg terlalu kompleks dalam kehidupan kita andai kita berlapang dada dalam semua keadaan. Tidak perlulah terlalu serius atau terlalu rigit dlm urusan dunia. Aku amat tidak setuju jika fokus urusan dunia yg keterlaluan.. menguatkuasakan undang2 dunia.. dgn mencatatkan perkataan WAJIB atas ketidak buatan sesuatu. Bagi aku secara rasionalnya mmg pekerjaan kita adalah ibadah. tapi bkn satu ibadah yg perlu kita jadikan perkara pokok. erti ibadah itu banyk di seleweengkan oleh mereka yg berkepentingan utk membuatkan kita rasa di belit kesalahan dan dosa!!!

namun begitu.. sebagai manusia biasa kita berlapang dada lah juga jika kita selalu berada dlm rasa di belit kesalahan kerana penyelewengan perkataan itu.. kerana sesungguhnya Allah memberi laluan terbaik utk kita setiap hari.. percaya lah!!

Andai yg membaca tak dapat menilai maksud tersirat sy mohon maaf.. sebb yg tersirat itu yg membuatkan kita lebih berfikir dari membaca terus mendapat makna tersurat!!

No comments:

Post a Comment