Wednesday 7 October 2015

tekanan dalam otak sempit



Salam sahabat maya sekalian..

Bertemu lagi kita di lembaran biru penuh warna warni ini! Harap pembaca sekalian mendapat sedikit manafaat ketika melayari blog kecil saya ini..
Baiklah.. saya sambung cerita tentang darah tinggi lagi. Tanda keempat yang boleh di kaitkan dengan tanda kehadiran darah tinggi pada tubuh badan adalah kerap pening dan migrin. Pening yang kita alami tanpa sebab dan punca yang pasti. Sebagai contoh kita akan berasa pening seperti dunia yang berpusing. Ada juga yang mengalami sakit-sakit bahu dan sengal di tengkuk. Itupun di kaitkan dengan gejala darah tinggi. Tetepi.. bukan semua tanda pening sebegitu adalah pembawakan darah tinggi. Doktor yang biasa merawat saya menjelaskan banyak faktor yang menyebabkan kita rasa pening.

Gejala pening kepala sebegini mungkin di sebabkan kurang tidur, berada di bawah suaca yang terlalu panas, salah pemakanan dan sebagainya. Dalam situasi kita sekarang, gelaja jerebu juga mendorong kepada rasa pening dan loya yang berpanjangan.. Jadi untuk memastikan apakah sebenarnya yang berlaku pada badan kita ketika kita rasa pening itu, perlulah kita segera ke klinik atau paling tidak ke farmasi untuk mendapatkan penjelasan doktor.
Kalau betul gejala pening itu adalah tanda kita mengalami darah tinggi, sebenarnya ini merupakan tanda awal bahawa kapilari-kapilari darah dalam otak sudah menjadi semakin sempit dan tekanan dalaman otak sudah menjadi semakin meningkat. Segera dapatkan rawatan sepatutnya. 

Sebagai pengguna suplimen Shaklee, saya mengambil dua biji OMEGA di siang hari bersama dengan alfalfa dan pada malam hari dua biji garlic complex dengan Alfalfa. Sebagaimana saya terangkan sebelum ini.. ada gandingan pemakanan yang saya amalkan untuk mendapatkan bacaan darah yang baik.. dan gabungan itu adalah GARLIC. Sebagaimana umum sedia maklum pengambilan bawang putih secara semulajadi memang menjadi masalah pada sesetengah orang kerana baunya. Tetapi dengan pengambilan garlic complex dari Shaklee semua masalah bau itu akan selesai.

Cerita kita kongsi bersama.. pengalaman saya dan anda sudah tentu berbeza! Tinggalkan komen atau kongsikan pengalaman anda bersama saya di sini.

Tak salah mencuba kerana inginkan yang terbaik untuk diri kita.



Norlida ali SID no 1076533
Pengedar SHAKLEE area balik pulau dan sekitarnya
whatsapp 0125656085
Fb address norlyda ali
Page pakar nyata jelita
Wechat nelly020974
Instagram ideally

No comments:

Post a Comment