Saturday 11 October 2014

pengguna tegar vivix shaklee



Salam sahabat maya sekalian. Semoga kita semua sentiasa berada didalam kalangan orang-orang yang di rahmatiNya. Bertemu lagi kita dalam blog comel aku ni! Semoga sedikit kebaikan yang aku kongsikan membawa manafaat walau hanya sebesar zarah. Tidak bermakna korang tidak membeli produk tiada kebaikan yang korang dapat. Sekurang-kurangnya korang membuat kebaikan dengan membaca bahan-bahan yang baik sahaja walau tidak tinggi kandungan ilmiahnya.

Kali ini sekali lagi aku kongsikan pengalaman aku sebagai pengguna produk. Bukan sekadar si penjual yang mencari keuntungan semata. Aku memilih untuk menerangkan tentang produk yang aku makan supaya apa yang aku terangkan adalah dekat di hati aku sebagai pengguna seterusnya mampu menarik perhatian yang membaca untuk mencuba pulak. Kali ini sekali lagi ianya berkaitan vivix dan diabetes yang aku alami ketika ini.

Bagaimana Vivix membantu mengawal diabetes? Korang agak-agak bagaimana ramuan vivix ni membantu pesakit diabetes mengawal paras gula mereka? Ceritanya begini…

Ramuan vivix yang terdiri daripada campuran botani yang kaya dengan resveratrol dan polifenol dapat memberi manfaat kepada pesakit diabetes. Ianya juga berfungsi memperlahankan atau mengurangkan Sindrom Resistansi Insulin (“metabolic syndrome”) Dalam masa yang sama Vivix adalah antioksidan yang berkuasa untuk membantu melindungi dan membaiki sel yang rosak.  Jadi, pengambilannya secara berterusan dapat memberi manfaat dalam mengurangkan Metabolic Syndrome yang mengarah kepada penyakit kardiovaskular dan kencing manis yang disebabkan oleh kerosakan gen.


Dengan Vivix juga dapat membantu mengawal kepekatan gula dalam darah melalui polifenol yang terkandung dalam anggur muscadine. Kandungan ini akan melambatkan pencernaan dan penyerapan karbohidrat dalam darah dan seterusnya mengelakkan pengumpulan gula yang tinggi yang menyebabkan kencing manis. Selalunya kita makan nasi setiap hari. Pengambilan karbo yang tinggi akan menyebabkan kandungan gula dalam darah meningkat ..


ni lah dia vivix shaklee


Jadi.. pengambilan vivix setiap hari dapat mengawal kepekatan gula dalam darah dan mengurangkan sidrom resistansi insulin. Pengambilan perlu konsisten dan korang di galakkan monitor bacaan gula sendiri. Untuk diri aku.. sekarang bacaan gula semakin rendah walaupun masih ada di kategorikan diabetes.. tetapi aku tetap berpuashati dengan keadaan aku sekarang. Tidak drastic perubahannya.. tetapi ianya berterusan.. 

Sesiapa yang hendak mencuba.. atau nak tau lebih lanjut.. 

 

No comments:

Post a Comment