Monday 6 October 2014

ESP Shaklee dan kecantikan

Salam sahabat maya sekalian.. semoga sentiasa di rahmatiNya dan bahagia di samping insan tersayang.. sambil korang layan pagi di hari yang masih cuti ni.. meh baca serba sedikit tentang ESP shaklee. ESP adalah singkatan pada Energizing Soy Protien. produk ini antara produk yang popular dalam rangkaian makanan tambahan yang di keluarkan atas jenama SHAKLEE.

ESP ni dihasilkan dengan ujian klinikal yang sah oleh saintis shaklee.. jadi korang janganlah bimbang akan kandungannya dan kesan ke atas manusia macam kita. Kacang soya yang di gunakan shaklee hanya mengandungi non-GMO (satu lagi istilah sains yang baru aku belajar - non-genetically modified organism) yang mana ianya di proses pada suhu yang sangat rendah. ESP ini dihasilkan dari 30kg kacang soya dan memberikan sumber tenaga segera dan bertahan lama. faktor inilah juga yang membolehkan individu yang mengambilnya pada sebelah pagi boleh bertahan rasa lapar sehingga ke tengahari tanpa rasa lemah.. sebab ESP bagi tenaga segera dan bertahan lama.

Disamping mempunyai 9 asid amino yang penting untuk badan.. kandungan indeks glisemik yang rendah juga menjadikan ESP sangat sesuai untuk pengidap kencing manis. Pada masa sama satu hidangan ESP (tidak melebihi tiga sudu sehari) bersamaan dengan 2 kali ganda daging, 4 kali ganda telur, 12 kali ganda susu, rendah lemak, tiada kolestrol tiada asid uric dan sangat mudah di serap oleh tubuh badan kita.

jika dikaitkan dengan kecantikan pula.. ESP sangat membantu untuk membina otot, kuku, rambut kulit dan lain-lain melalui kandungan asid aminonya. pengambilan yang kerap dan berterusan boleh menjadikan pengamalnya mendapat awet muda! disamping itu juga ianya mempercepatkan penyembuhan luka dan mengurangkan kesan parut. pengambilan ESP juga dapat membantu dalam menangani masalah pigmentasi kulit. 

jadi.. secara kesimpulannya.. faedah ESP shaklee ini memang baik untuk siapa yang mementingkan kecantikan. bagi mereka yang membuat bajet sederhana dalam pengambilan suplimen untuk kecantikan kulit, ESP shaklee adalah jawapan terbaik. harganya sangat berpatutan dengan faedah yang bakal di perolehi oleh pengguna. 

kepada penggemar soya.. ESP memang hidangan yang lazat. tetapi jangan risau jika anda tidak menggemari soya.. anda masih boleh menikmati hidangan ESP ini bersama perasa minuman yang anda gemari.. seperti milo.. oren ribena dan lain-lain asalkan tidak mengandungi keffin.

berminat? ingin tahu lebih lanjut?


Norlida ali SID no 1076533
whatsapp 01135078334
Fb address norlyda ali
Page pakar nyata jelita
Wechat nelly020974
Instagram idaally

No comments:

Post a Comment