Saturday 5 July 2014

Kisah ramadhan 2014

Ramadhan tahun ni jatuh pada hari ahad.. ni dah dekat seminggu punya cerita lah ni.. malam minggu tu aku ngan famili pergi ke TESCO.. nak membeli belah lah katakan.. nak standby barang rumah utk sebulan puasa.. tu la hajat hati pada awalnya..

sampai kat TESCO tu.. punya la ramai orang.. aku dah tak syok sbnrnya nak p.. tapi dek sebb suami ngan anak2 dah sorong troli.. so masuk la jugak..

lepas pilih2 brg.. penuh gak la satu troli tu.. aku anggarkan dalam RM400 mesti melayang mlm tu lah..

lalu.. kami pun beratur.. punya la ramai org.. kaunter tak bukak semua.. lebih setengah jam menunggu dalam barisan.. tetiba kaunter sebelah tu buka..

ada la org TESCO tu suruh kami berpindah separuh ke kaunter yg baru bukak tu..

depan aku ada dua org lah jugak lg.. so beratur lg lah.. mungkin dah makan masa lebih 45 minit beratur utk bayar barang aje..

tetiba.. sampai ke giliran aku.. yg mana aku dah keluar dulu.. suami aku yg akan mmbayar.. aku dgr dah kecoh2 di kaunter.. aku tanya dari jauh kenapa..

rupanya juruwang tu marahkan suami aku.. suruh beratur balik.. ke line lain .. katanya ni lorong utk 10 barang ke bawah!!!

punya la panas ati aku yg mendengar! sedangkan yang bertur depan aku tadi pun sah2 bkn 10 brg.. tapi lepas pulak.!!

juruwang tu pun mmg kurang budi bahasa.. siap ckp nanti kaunter pecah sapa nak tanggung.,. cakap mcm org tak skolah!!

aku pun.. dgn panas ati ckp kat suami.. takyah la beli.. tinggal je!!

so dengan hati yg sebal.. kami tinggalkan setroli brg tanpa di bayar.. dan tak letak balik pada raknya!!


No comments:

Post a Comment