Wednesday 28 May 2014

KENA PAKSA JADI AHLI SHAKLEE? KENA BELI STOK 10K?

PAKSA? OOOHHH!!! TIDAK!!!

Pernah dengar cerita kena paksa?

Bukan sahaja kena paksa beli barang.. tapi kena paksa jadi ahli!!! dah kena paksa jadi ahli.. kena paksa lak beli stok sendiri sampai 10k.. pernah dgr? pernah??

Jgn terkejut!!


aku pernah dgr kisah tu.. ada kawan ni bila aku promote kat dia pasal SHAKLEE.. dia ckp dia dah kecewa dgn shaklee.. dan tak kan mkn produk shaklee lagi..



aku ingatkan kot la dia dapat side effect bila mkn produk shaklee.. rupanya dia TERKENA!!!

terkena yang aku maksudkan adalah... dia ni join group yg salah ajarannya.. sepatutnya jadi ahli tu takde paksaan.. cuma sebagai dealer sah.. kita leh galakkan kastemer jadi ahli walau taknak berbisnes.. sebb dalam masa sama kita leh beli tu.. kita kumpul UV.. mujur2 dapat bonus kalau dah mencapai 150 uv.. utk satu bulan.

TAPI.. kawan aku ni punya cerita pelik sikit.. dia dah la kena paksa jadi ahli semata nak beli satu barang.. ok la dia beli dan bila dah join dia jatuh minat.. ok lagi la kan.. dah minat walau di paksa..

seterusnya bila dah jadi ahli.. kawan aku ni di PAKSA pula beli barang utk buat stok.. dengan alasan senang nanti nak COD dan terus pos bila kastemer nak..

kawan aku ni pun sanggup ambik loan.. 10k.. semata nak buat modal.. dan seronok dgr belian bnyk tu membolehkan dia naik RANK!!

Tapi akhirnya... dirinya terjerat.. naik rank.. lepas tu upline diam.. brg tak terjual.. bnyk stok.. sudahnya fade up sebb takde dah sisi membantu dari upline..

KESIMPULANNYA..

kalau korang minat nak join.. atau nak menjebakkna diri dalam bisnes SHAKLEE.. sila pastikan korang tidak di paksa membuat stok sendiri sebegitu banyak..


Selidik dulu korang nak join ni groupnya aktif ke tak..sebb kalau yg aktif pasti akan membantu utk korang kembangkan bisnes korang.. kalau dapat mcm kawan aku tu.. masak korang nak tanggung hutang dan barang expired gitu je..

aku bersyukur aku berada dalam group yg sangat2 membantu.. MUSLIMAH yg sgt prihatin antara satu sama lain.. Leader2 nya semua bagus memberi tunjuk ajar.. mahu ngan tak je  nak ikut semua kelas diaorg buat!

NAK TAU KELAS MCM MANA? KENA KELUAR KE.. atau MCM mana kan.. tungggguuuu!!! ikuti entry aku yang berikutnya eh!!

babai!!

kalau tang ni pun dah ada pertanyaan... SILAKAN lah.. pm/whatsapp 013 2981532/011-35078334

1 comment: